1

Onderwerp: Kant en klare icing gebruiken voor een cupcake?

Ik heb bij de webshop kant en klare decorating icing besteld van Wilton, in zo'n blikje.
Nu heb ik daar een paar cupcakejes mee gedaan (een grote toef erop). Was gemakkelijk en ziet er geweldig leuk uit. Maar het spul ruikt zo raar! En echt heel lekker is het ook niet. Is het eigenlijk wel de bedoeling om dat zo te gebruiken en op te eten? Of is het alleen ter decoratie van kleine dingetjes op een taart?

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

2

Re: Kant en klare icing gebruiken voor een cupcake?

Hahaha...ja, als je die hebt die ik denk dat je hebt dan gebruiken ze die in amerika ook om hele taarten mee te decoreren (zoals die taartjes die je met van die kleine toefjes helemaal in kleur spuit...van die carakter bakblikken)
en ik ben het met je eens....mierzoet en niet zo lekker :S

Smaken verschillen dus.....

3

Daar kun je beter botercreme voor gebruiken.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4

Fijn dat jullie reageren!! Want zit er echt wel mee. Ik had er ook al 8 met botercreme gedaan, die zijn lekker, maar die zien er dan wel minder uit omdat het uitzakt. Ik denk dat ik die met die kant en klare icing gewoon niet kan voorschotelen?? Het ruikt en smaakt gewoon best maf vind ik! Ik heb ook nog zo'n zak met mix voor icing van de webshop zelf, kun je daar ook toefen mee maken?

Cupcake gekte!
kupkeekhyve.hyves.nl

5

"gewone" royal icing kan je theoretisch (als je hem dik maakt) vast wel toefen van spuiten maar dat is ook niet lekker. Het wordt hard, sommige mensen vinden het erg muf smaken enzovoorts. Je kunt het wel gebruiken om je cc mee te bekleden, maar dan doe je er maar een dun laagje overheen!

de icing die jij hebt is leuk voor minitoefjes op een taart o.i.d. en de royal icing (de mix dus) is leuk voor versieringen maar zeker niet om een hele grote hap van te nemen.

Als je spuit met botercreme gewoon heel even de cc in de koelkast zetten, dan zakt hij echt niet uit.