1

Onderwerp: verkleuren M&B fondant

ik heb sinds vorige week deze fondant van het suiker atelier en ben niet tevreden.
Verdorie heb ook nog 10 kilo gekocht....

Hij is lekker zacht en de kleuring gaat goed. Totdat ik mijn strik/lussen heb laten drogen werd het paars hier en daar groenig....huh het licht van de lamp in mijn keuken???? Nee dus....Toen ik mijn lila kleurde en even weg had gelegd was ook deze verkleurd. na doorkneden wel weer oke maar miijn strik kon ik niet  meer dorkneden!!!! gelukkig had ik extra lussen gemaakt en heb ik er sommige kunnen keren waardoor de verkleuring aan de onderkant kwam te liggen. Ook was de verlichting op de lokatie donker en dus viel dat niet op.

Wie heeft dit ook?

Oh trouwens de strik was gemaakt van icecraft sugarpaste en de fondant van m&b

ook had ik ivm een hond de strik te drogen gelegd onder een glazen deksel..

ik ben benieuwd naar andere reacties

2 Laatst bewerkt door Charissa (30-08-2009 09:05)

Re: verkleuren M&B fondant

De ice craft vind ik zowieso echt troep sorry dat ik het zo zeg.
Ik heb het in het begin een klein maandje gebruikt want het is zo goedkoop, ik vind het niet fijn ruiken, het word heel snel hard en toen ik er eens een lussen strik mee heb gemaakt braken de lussen al bijna als ik er naar keek, en het scheurde ook heel snel als je het op de taart legde.
O ja en nog eentje haha als ik de taart bijv de volgende dag ging weg brengen en ik reed over een heuvel dan brak de fondant op de taart gewoon soms heel raar.
Het was wel heel mooi wit :lol: maar dat is het enige positieve wat ik er over kan zeggen haha.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

Icecraft is troep, maar M&B vind ik eigenlijk superfijn spul...de eerste keer M&B n

4

Ik ben ook erg blij met de M&B, zeker na de Icecraft, wat een troep zeg. Ik heb ook nog geen problemen gehad met de M&B, dus kan je niet verder helpen!

Veel liefs Rafaëla

5

hmmm geen idee waarom het bij mij niet goed ging.
Ik maak voor mijn trouwtaart voor volgend weekend de bloemen van iccraft en de taart moet zelf wit worden en die wordt dan van m&b.

Hebben jullie geen ervaring met de m&b dat hij scheurt op de randen van de taart???
Ik had er al crisco doorgemengd en extra lang gekneed...

6

Esterke schreef:

hmmm geen idee waarom het bij mij niet goed ging.
Ik maak voor mijn trouwtaart voor volgend weekend de bloemen van iccraft en de taart moet zelf wit worden en die wordt dan van m&b.

Hebben jullie geen ervaring met de m&b dat hij scheurt op de randen van de taart???
Ik had er al crisco doorgemengd en extra lang gekneed...

Ik vind net dat hij veel soepeler is en veel makkelijker werkt. Veel minder last van scheurtjes.

7

Oh nou, ik gebruik altijd Icecraft sugarpaste en vind het fijn werken....Het verkleurd ook nooit bij mij

8

Ik gebruik ook M&B en ik had deze probleem twee keer mogen ervaren, de eerste keer wilde ik grijs maken en dat ging wel had toen de taart bedekt en de volgende ochten zag ik tot mijn verbazing dat mijn taart groen werd de tweede keer ging mijn taart van donker roze naar licht waarom weet ik nog steeds niet verder had ik daarna geen problemen met de M&B rolfondant

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

9

ow dus toch iemand met het hetzelfde euvel...
Ik moet voor vrijdag een bruidstaart maken gelukkig in het wit haha. De decoratie maak ik dan nog met de rest van icraftsugarpaste...

10

Ik heb recent witte rolfandant van RegalIce grijs gekleurd. Toen ik de taart ontvroos was het ook nog steeds grijs maar naarmate de middag vorderde werd het grijs ook bij mij groen. Gelukkig was ze dan al aangesneden :-)
Deze week probeerde ik witte fondant van Callebaut dieppaars te kleuren met Violet van Wilton. Helaas heb ik geen paars gezien, diep  blauw des te meer :-(

11

Om donkere kleuren te krijgen gebruik ik de color chart want om dieppaars te krijgen gebruik ik violet en een beetje rood en dan hiermee spelen tot dat ik de kleur krijg die ik wil

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

12

Ik heb geen problemen (tot nu toe) met het kleuren van de fondant van M&B gehad, maar mijn lussen voor de strik braken stuk voor stuk toen ik ze had laten drogen en daarna in elkaar wilde zetten. Hebben jullie daar geen last van?

Ik deze fondant overigens wel prima smaken en kneden.

13

Voor t bekleden vind ik mb best wel prettig.. maar voor andere dingen heb ik gewoon t liefst bakels.
Nu heb ik maar weer 10 kg bakels besteld.. kan maar niet beslissen wel ik fijner vind.

14

Ik vind zowel de icecraft als de m&b maar niks, m&b vind ik veel te zacht.  Ik zweer bij Callebaut!  Werkt zalig, plakt bijna niet, scheurt bijna niet, ...

Groetjes, Myriam

15

Ik heb een keer een heks geboetseerd en na het opeten van de taart heb ik hem bewaard omdat hij zooooo goed gelukt was. Toen had de poetsvrouw deze verplaats naar de vensterbank en toen ik 's avonds thuis kwam was mijn mooie heks groen uitgeslagen. Dit is mij nog een keer gebeurd met strikken die ik had liggen drogen. Volgens mij komt het door het licht, ze liggen dan op de vensterbank (staat niet aan) achter de raam. Nu laat ik drogen in de bijkeuken en heb ik nooit meer last van gehad???