1

Onderwerp: Mijn eerste CC's

Ik vind ze best aardig gelukt. Natuurlijk voorheen de cake'jes gemaakt zonder fondant, maar nu dus de eerste keer met fondant.
Ik vind ze best goed gelukt voor de eerste keer. Alleen is de maizena nog zichtbaar op sommige stukjes fondant. Wat moet ik doen zodat dat niet zichtbaar is? Ik had de maizena gebruikt om uit te rollen anders bleef de fondant aan het bakpapier plakken en aan de roller :(
Tips zijn dus van harte welkom.

http://94.100.114.102/711350001-711400000/711377701-711377800/711377776_5_x7mZ.jpeg

2

Re: Mijn eerste CC's

Goed hoor!

Ik zou poedersuiker gebruiken, ipv maizena.

Je kunt ook crisco op je werkoppervlak en roller smeren, plakt ook niet.

Succes en eetsmakelijk!

happiness is a piece of cake!

3

Mag ik vragen wat crisco is? Oh ja poedersuiker idd kan ik ook gebruiken. Bedankt voor de tip...

4

crisco is een plantaardig vet (volgens mij te vergelijken met een blok plantaardig frituurvet)
Ik zou zelf ook poedersuiker gebruiken voor het uitrollen!

5

een tip: haal je bij ikea een bureau-onderlegger (doorzichtig plastic) en je hoeft eigenlijk niets te gebruiken. Ik gebruik soms een beetje plantaardig vet (frietvet zonder parfum of smaakstoffen toegevoegd, ik dacht euroshopper merk ah)

6

Bedankt voor de tips :D

7

Ik heb een kunststof tafelkleed bij een winkel gehaald, gewoon 60cm en dat plakt ook niet! Kreeg het nog gratis mee omdat het een laatste stukje van de rol was en heb gisteren 6 cakejes in de winkel gebracht. Foto volgt nog in de CC categorie. Ik vind een non stick roller van 22cm ook een uitkomst, plakt het ook niet aan vast!

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

8

zo'n nonstick roller werkt indd goed en ook een placemat.
Leuke CC's

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!