1

Onderwerp: als je smoother niet schuift.....

wat is er dan mis aan het gaan ?
Ik heb gisteravond tot 3 keer toe geprobeerd een dummy met fondant te bekleden maar t scheurde of er zaten barstjes in .
toen de smoother gebruikte kwam hij niet verder leek wel of hij bleef hangen plakken  en er kwamen krajes op mn fondant :(

2

Re: als je smoother niet schuift.....

is je smoother goed droog?
dat is echt belangrijk dat er geen vet of vocht op zit
en anders mischien plakkerige fondant? dan glijd hij ook niet lekker

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Ik doe mde smoother juist insmeren met plantaardige olie, dan blijft ie niet plakken en de fondant wordt mooi glad.

4

Ik werk met marsepein maar smeer ook altijd een beetje crisco op mijn smoother om hem te laten glijden.

5

ow echt ? joh dat plakt bij mijn fondant echt ontzettend !!! en het geeft ook van die vet vlekken

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

6

Ik moet zeggen dat ik het probleem echt niet herken... Heb nog nooit een plakkende smoother gehad, maar mij lijkt dan inderdaad dat er OF vocht op de smoother OF op de fondant zit...:think:

Plakt je fondant ook al bij het rollen? Of bij het oppakken?

( Oh, en ik zou er ook geen crisco op durven smeren: veel te bang voor vlekken! :Y)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

hmm dacht al dat aan mij lag, blijkbaar dus meer met hetzelfde probleem. Valt mij op dat het alleen is als ik de lap marsepein met zeil/ikea mat op de taart leg en dus de 'onderkant' bovenop ligt

een oplossing heb ik (nog) niet

8

verliefdmeiske schreef:

hmm dacht al dat aan mij lag, blijkbaar dus meer met hetzelfde probleem. Valt mij op dat het alleen is als ik de lap marsepein met zeil/ikea mat op de taart leg en dus de 'onderkant' bovenop ligt

een oplossing heb ik (nog) niet

Gebruik je dan crisco op het zeil, of "met niks"? Mij lijkt namelijk dat crisco het eerder erger maakt dan beter...
En anders is het misschien een laagje vettigheid dat uit het marsepein geduwd is als het ware...?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Adrienne schreef:
verliefdmeiske schreef:

Valt mij op dat het alleen is als ik de lap marsepein met zeil/ikea mat op de taart leg en dus de 'onderkant' bovenop ligt

Gebruik je dan crisco op het zeil, of "met niks"? Mij lijkt namelijk dat crisco het eerder erger maakt dan beter...
En anders is het misschien een laagje vettigheid dat uit het marsepein geduwd is als het ware...?

met niks, vettigheid van de marsepein lijkt me ook niet want deze is niet zo vettig (is tegenstelling tot bijv FunCakes). Ik doe maar gewoon de lap op mijn roller en dan op de taart, dat is alleen bij hele grote taarten wat lastiger