Onderwerp: Ferrari, eens maar niet weer.....
Ben er weer....heerlijk 6 weken vakantie gehouden. Daar was ik echt aan toe.
Sinds zondag weer thuis en de taartagenda is in die paar dagen tijd weer gevuld tot eind oktober. Alhoewel ik toch echt ga proberen mij te houden aan 2 taartopdrachten per weekend, gaat het me in week 1 al niet lukken.....
Sinds kort een werkster, omdat ik door de taartdrukte niet echt meer aan huishouden toe kom). Zij bestelde direct een taart voor haar zoon. "Een 3D Ferrari-enzo taart als het zou kunnen, hoeft er maar een beetje op te lijken, hoor" voor 20 pers.
Ik dapper aan de slag, biscuit van 35 cm rond gebakken (jawel, biscuit, geen cake). Ik moet zeggen: ik werd er echt niet blij van, om dit te maken. Wat een stress en onvrede, omdat het niet precies gaat lijken (weet wel, kleine vormen snijden, lukt niet met biscuit, maar toch). Daarom heb ik me ook voorgenomen, om dit gewoon niet meer te doen. Ik moet het wel leuk vinden

Geheel gevuld met 3 lagen zwiters room (geen jam of vruchten, daar houdt oma niet van).
Bij het ophalen (moeder was toen al heel enthousiast) vertelde ze, dat zoonlief zelf geen taart eet, hij houdt er niet van. Ze was benieuwd of hij het nu zou proberen.
Zojuist een heel leuk telefoongesprek gehad: je wil het niet geloven, hij heeft 2 stukken op !! Hij vond het heerlijk.......
Ook 2 nichtjes die nooit meer dan 2 happen van de slagroomtaart eten, aten nu 3 stukjes.
Op mijn aanraden had ze kleine stukjes gesneden, iedereen (14 pers.) heeft (minimaal) 2 keer genomen en nu ligt de voorkant nog in de vriezer.......het was dus ruim genoeg (taart staat op een 38cm onderplaat) 
Vandaar mijn getier......Ik vind het wel te doen (heb eerder Bliksem ook uit biscuit gedaan en dat ging zonder problemen), maar hier is de vorm wat lastiger. De bollingen bij de wielen bijv. bleven niet "hangen" (ik had de wielen eronder willen hebben) en zo waren er wel meer details.