1

Onderwerp: botercrememix keihard

ik heb mijn botercreme  uit mijnlade gepakt en deze is keihard geworden...
Ook in de garage is hij keihard geworden....
Nu sla ik er iets af en dat doe ik in de blender om em weer korrelig te krijgen..

wat doe ik fout met bewaren van de mix?

Groet
Ester

2

Re: botercrememix keihard

Ja, dat heb ik ook! Vroeg me al af of er iets van vocht bij was gekomen op de een of andere manier.
Het smaakt nog wel gewoon goed bij mij.

3

ja hij smaakt wel goed hoor.
Ik heb em in de lade bij alle andere producten zoals marsepein, fondant, chocobiscuit, muffinmix, chocolade poedersuiker etc. Zover ik weet niets van vocht...ja klein flesje vanillearoma maar die is goed dicht.

4

Mijn bc is ook

5

Hier hetzelfde geval. Misschien iets misgegaan in de fabriek??? Ik ben van de week zelfs speciaal naar Ridderkerk gereden om nieuwe te halen. Durfde het niet in een bestelling te verwerken maar voor onszelf smaakt hij nog prima...:S

Volg je hart...want dat klopt!

6

Die van mij ook! Een grote keiharde klont. Lastig om de klontjes helemaal klein te krijgen.

Ik dacht ik 'm misschien te vochtig had bewaard, maar als jullie dit ook allemaal hebben, dan lijkt het meer op een foutje in de productie?! Volgens mij stond er ook een heel recente review bij het product, dat het hard geworden was.

Ik zal thuis het batchnr/THT opzoeken en dan een emailtje doen naar de shop.

7

megan schreef:

Ik zal thuis het batchnr/THT opzoeken en dan een emailtje doen naar de shop.

Ships....ik heb de verpakking niet meer. :(

8

Ja ik had het ook! Maar ik heb het weggegooid.

Groetjes, Daphne

9

Volgens mij heb ik het etiket nog wel. Ik haal dat er altijd af en plak dat op de bus waar ik het in doe. Zo heb ik altijd de juiste tht-datum bij de hand. Zal nog eens gaan kijken.

Is die van jullie ook van funcakes?

10

Ja, heb precies hetzelfde! Heb geprobeerd om het door de zeef te wrijven, maar ik hield klontjes. Vervelend he, ook al smaakt het nog best.
De mijne is inderdaad van funcakes.

Groetjes, Tessa

11

same here!
Ik zal er ook eens naar kijken (THT en batch# )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Bij mij is het

THT: 03-03-2010
Batchcode: 90921200

13 Laatst bewerkt door Esterke (28-08-2009 14:25)

bij mij is het
tht 3-3-2010
batchcode 90921200

en een zak die net op is met
tht 11-1-2010
batchcode is niet te lezen

ik zal ook even een mail sturen naar de shop

14

Ik heb nog een pak op voorraad liggen en die heeft dezelfde tht en batchcode en die wel goed zacht/los.

Mail naar de shop is verstuurd

15

Mag ik vragen bij welke shop je hem gekocht hebt? Ik bij taart en decoratie.

16

gewoon de shop hier

17

ik denk dat et komt door et weer.. de lucht is erg vochtig.... en ook al is de goed luchtdicht weggezet komt er vochtig lucht bij als je et gebruik.
dit is waarom ik geen mixen gebruik ;)

18

Maar waarom is de rest dan gewoon zoals het hoort?? Daar komt dan toch net zo goed vocht bij?

19

ik heb het ook. volgens mij gewoon (bij mij) niet goed afgesloten en vocht bijgekomen

20

Ik had het gisteren ook zag ik, veel grote klonten in de bc mix. Gewoon even door een zeef 'geprakt' en daarna ging ie prima.

21

mniek schreef:

Maar waarom is de rest dan gewoon zoals het hoort?? Daar komt dan toch net zo goed vocht bij?

Omdat er alleen een kleine beetje vochtig lucht in de pakje kan komen.. de vocht blijft een kleine hoeveelhied.  de vocht kan deeltjes suiker of bloem bijv aantrekken en dat vormt de klontjes.. et werdt ooit door een leraar aan mij uitgelegd maar ja dat was al weer iets van 8 jaar geleden.  en engels is et veel makkelijker om uit te leggen k had gewoon hier na de middelbare school moeten gaan dan wist ik wel de goede worden ;)

22

Ik heb er gelukkig geen last van. Koop zelf grote verpakkingen en verpak het in kleinere plastic zakken. Ook voor de verkoop bij de workshops.

Maar ik heb er al meerderen over gehoord. Allen wat in de kleinere verpakkingen zaten.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

23

Ik heb de gesloten verpakking gisteren bekeken en die is dus hard.
Een andere die nog op voorraad bij mij staat en dus ook nog gesloten is,is zacht/los......ra ra allebei van dezelfde tht en batchcode en hebben op dezelfde plek gestaan........hmmmm kaboutertjes???

24

Bij mij was de verpakking ook nog gesloten en had toch een keiharde bonk bcmix.
Ach, het smaakt nog goed, de klontjes druk ik door een zeefje.

25

hier ook, maar zoals jullie allemaal al zeggen het smaakt nog lekker.