1

Onderwerp: SPOEDJE in de koeling of....

Hoi

Heb net 2 taarten bekleed met marsepein en gevuld met botercrememix en kwark en chocomouse
Ze worden om 4uur opgehaald
moeten ze dan nu in de koelkast?

Ben bang dat ze erg gaan zweten want dat ik net ook met het bekleden en nu zweten ze niet meer

wat moet ik doen????

Thanx

2

Re: SPOEDJE in de koeling of....

met kwark gevuld moet zeker in de koelkast ja
ik haal ze er meestal een half uurtje voor dat ze opgehaald worden eruit
met fondant geen probleem marsepein zweet wat sneller
maar zolang buiten de koekast met een zuivelvulling vind ik geen goed idee !!!

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Bedankt voor je snelle reactie!!
Ja dat dacht ik al! Ik twijfelde even.
Maar ze staan nu in de koeling!

En ik haal ze een half uur eerder eruit kan ik dan de ventilator aan zetten?

Groetjes

ik begrijp niet waarom jullie ze eerder uit de koeling halen, voor ze opgehaald worden. Die mensen moeten ze toch ook nog meenemen? Lijkt me zowiezo het beste voor de vulling om zo lang mogelijk in de koelkast te blijven......dus zo min mogelijk buiten de koelkast. Ik had aardbeienkwark als vulling voor de verjaardag van mijn dochter, toen die een kwartier buiten de koelkast stond bij het aansnijden zag je de kwark al langzaam wegsmelten. Ik zou het dus pas uit de koelkast halen als het wordt opgehaald.....

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

5

ik haal hem er eerder uit (doe ik altijd) omdat hij het eerste half uurtje juist wel gaat zweten en een bezwete taart ziet er natuurlijk niet uit
verder staat mijn koelkast op de koudste stand (stand 6 ) en geloof me dan blijft hij echt wel ff koud hoor !!!!
buiten dat wordt de taart meestal binnen een korte tijd na het ophalen aangesneden
en een taart die net uit de koelkast komt vind ik dus echt niet lekker
de botercreme (voor het afsmeren) en de fondant is dan gewoon keihard en dat is toch  niet lekker ?
vandaar dat ik hem er een half uurtje van tevoor eruit haal

Denk dat het er ook wel een beetje aan ligt hoe warm het is. Ik vind het juist lekkerder als een taart koel is. Dus is misschien ook een beetje afhankelijk van de smaak. Heb eigenlijk gisteren pas voor het eerst een taart zien zweten toen ik hem uit de diepvries haalde. Is idd niet mooi, gelukkig is het weer helemaal weg getrokken.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

7

ja met 35 graden zet ik hem ook niet buiten de koelkast hoor (zou niet handig zijn :D)
maar ik maak in de warmste maanden juli en augustus ook bijna geen taarten
vreselijk met die hitte
en koel blijft hij wel maar koel of koud is een verschil natuurlijk
maar dat ligt ook aan je eigen smaak :D

8

Hij is opgehaald, was maar even uit de koeling zodat ik hem nog effe gauw kon opstapelen en inpakken!

Thanx dames voor het advies!