1

Onderwerp: Lieveheersbeestje

Vandaag weer een bestelling van de webshop ontvangen, dus ik moest even e.e.a. uitproberen. Had nog een klein bolletje biscuit in de vriezer liggen, dus...

- voor het eerst met MMF gewerkt (tot nu toe altijd rolfondant); werkt prima, kleurt ook goed.
- m'n RedRed kleurgel uitgeprobeerd; je hebt veel nodig, maar ik kreeg uiteindelijk wel een rood resultaat
- voorgekleurde zwarte marsepein uit de shop toegepast
- voor het eerst afgesmeerd met chocopasta; ook voor herhaling vatbaar!
- ben vergeten m'n nieuw ontvangen smoother te gebruiken, maar resultaat was toch wel ok, vind ik.

Dit is 'em dan, gevuld met laagje pure chocolade en orangecurd (de sinaasappelversie van lemoncurd):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FKK7ADS4.jpg

En oh ja, hij was klaar om 22.20 uur en geheel opgegeten om 22.35... LEKKER!!! :9

2

Re: Lieveheersbeestje

ziet er leuk uit

Veel liefs Rafaëla

3

heel schattig.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

leuk is dat he met je nieuwe spulletjes aan de slag! ik vind je lievebeesje ( dochter van 2 kijkt mee) prachtig geworden.

5

Wat eens scheetje

6

Leuk gemaakt, klinkt ook lekker (dat was ie vast ook, gezien dat ie binnen 15 minuten op was, haha). Heb je de orangecurd zelf gemaakt of gekocht?

7

Wat een schatje zeg!!

Groetjes Esther

8

De orangecurd heb ik zelf gemaakt; zelfde recept aangehouden als voor lemoncurd (hier van de site), maar dan 2 sinaasappels gebruikt ipv 3 citroenen.
Ik vind sinaasappel een fantastische combinatie met bijvoorbeeld een chocolade-vulling! Yamyam!

9

leuke taart zeg. vraag me af hoe jullie zo'n bolletje maken?

10

Heel simpel; ik heb m'n soepkommen gebruikt! Werkte prima! Ik heb 6 soepkommen gevuld met het biscuitbeslag van deze site (5 eieren, 150 gr suiker, zout, 125 gr bloem, 25 gram maizena). Ik vind dit maatje ideaal voor meppers of om gewoon even wat nieuwe dingen uit te proberen en niet meteen een mega-taart te hebben. Deze hebben m'n man en ik samen opgegeten.  De doorsnee is +/- 8 cm en de hoogte was 5 a 6 cm.

11

Jacoline schreef:

Heel simpel; ik heb m'n soepkommen gebruikt! Werkte prima! Ik heb 6 soepkommen gevuld met het biscuitbeslag van deze site (5 eieren, 150 gr suiker, zout, 125 gr bloem, 25 gram maizena). Ik vind dit maatje ideaal voor meppers of om gewoon even wat nieuwe dingen uit te proberen en niet meteen een mega-taart te hebben. Deze hebben m'n man en ik samen opgegeten.  De doorsnee is +/- 8 cm en de hoogte was 5 a 6 cm.

De boltaartjes 8 cm zijn idd erg leuke taartjes om uit te proberen. Dat heb ik ook met mijn ronde 12 cm bakblikje (2 persoons)

Maarre ff ontopic, je lieveheersbeestje is erg leuk geworden, jammer altijd he dat het zo snel op is hahah