1

Onderwerp: chipolatavulling

hoi voor een bruidstaart is de wens om een chipolatesmaakje te hebben hoe zouden jullie dit doen en met welke jam/vulling combineren. Slagroom gebruik ik met dit weer liever niet iemand tips??

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

2

Re: chipolatavulling

daar ben ik ook nieuwsgierig naar.

3

Als ik een taart vul met (Mona)chipolata, dan combineer ik deze meestal met lemoncurd, vind ik zelf erg lekker, maakt de taart niet zo mierzoet tenminste. Ik bekleed mijn taarten meestal met fondant, want ik vind de combi met marsepein niet zo lekker.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

Ik gebruik ook de mona chipolata pudding. En dan in combi met vanille paticreme.

5

Hoewel ik nog geen bruidstaart heb gemaakt, zou ik hem niet maken met chipolata pudding. Ik zou die taart in ieder geval maken met een vulling die buiten de koelkast houdbaar is. Ik had een tijdje geleden een zakje mix voor chipolatabavarois bij Wendy gekocht en daar heb ik wat van door de botercreme gedaan. Op de markt kan je veel geconfijte vruchten kopen en die er dan in hele kleine stukjes doorheen (aardbeien, ananas, mango enzo) mmmm, lijkt me wel wat. Ik zou ook altijd een klein laagje jam doen, framboos of  bramen ofzo.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Ik koop chipolatabavarois in een grote rol bij de Sligro, die is zo lekker :P!
En dan combineren met frambozenjam.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/39/Chipolata/

Ik heb een dergelijke taart gemaakt waarbij ik vanillebotercreme heb gebruikt omdat het zo warm was. Ik had deel van het water vervangen door marasquin, fijngehakte biggareaux erdoor, rozijntjes en stukjes ananas. Gecombineerd met een laagje lemon curd en bekleed met marsefond. Hij werd door iedereen lekker gevonden!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Patidess heeft ook een chipolatasmaakje. Zelf nog wat vruchtjes erdoor voor de bite, en klaar!

(Maar waarom mensen toch voor chipolata kiezen...  :nooo  Vind het zelf zooooo vies!)

9

goed dit topic, moet zaterdag ook een taart maken met chipolata; ik houd daar zelf helemaal niet van en vroeg me dus ook af, welke jam daar goed bij zou passen.
Kan viervruchten of abrikozen jam ook??

jammer dat de combi met marsepein niet helemaal toppie is, want ik bekleed altijd met marsepein.... we zullen het wel aan de reacties merken...

Groetjes, Dorothea.

10

oke ik ga dus voor botercrememix aangemaakt met maresquin en dan erin die vruchtjes en bitterkoekjes wel even weken van te voren is mijn ervaring dan hapt het wat lekkerder weg. Twijfel alleen nog even over de combi abrikozenjam of lemoncurd of toch gewoon een tweede laagje chipolata wil het toch met marsepein combineren lijkt mij juist lekker. alle tips nog welkom hoor! Ook wil de bruid graag een paarse/lila taarten oeps moeilijk hoor stukje stof opgestuurd en nu de juiste tint maken en paars is niet zo mijn ding zeg maar......

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

11

Dit heb ik van een bakkerssite overgenomen:

Vers gekookte banketbakkers gele room, met daarin kleine stukjes amandelbitterkoek. De vulling van de tweede laag bestaat uit: Roomboter vanille cr

12

Chipolatavulling is mijn favoriete vulling en ik bekleed mijn taarten altijd met marsepein. Heerlijk!!
Groetjes,

Judith