1

Onderwerp: 2 vraagjes (Koekjes decoreren en how-to's)

Ik had 2 vraagjes.
Ik heb de zoekmachine gebruikt, maar aangezien ik niet precies weet op welke trefwoorden ik moet zoeken hielp het me niet echt verder.

Ik wil graag van die leuke koekjes versieren,
Nou ben ik wat rond gaan zoeken, en kwam wel een aantal dingen tegen,
maar ik weet niet precies waarmee ik de koekjes dan het beste kan decoreren?
Soms lees ik fondant, soms lees ik icing.
Ook las ik een how-to, waarin stond dat je eerst moest omlijnen, en daarna opvullen.
Maar ook daar stond niet bij waarvan de decoratie was..

Dus mijn vraag, waarmee kan ik het beste koekjes decoreren en hebben jullie how-to's?

En mijn 2e vraagje,
Ik ben vroeger veel bezig geweest met fimo-klei, en weet daarvoor best heel veel leuke tutorials/how-to's, om figuurtjes te maken enzo.
Voordat ik ga beginnen met kliederen, zo ik deze how-to's kunnen gebruiken voor figuurtjes met fondant/marsepein?

2

Re: 2 vraagjes (Koekjes decoreren en how-to's)

Je kan koekjes met fondant of marsepein versieren.
In de how-to die je gevonden hebt gebruikt men icing.
De voorkeur ligt bij jezelf. Ikzelf bv werk niet graag met icing (ben geen vriendjes daarmee). Mijn koekjes heb ik gemaakt door dezelfde uitsteker te gebruiken als het koekje en de fondant/marsepein op het koekje te plakken met een mengsel van poedersuiker en afgekoeld, gekookt water.

Over de how-to's van je fimo-verleden: die kan je zeker gebruiken voor je boetseerprojecten.

Verder zou ik zeggen: Hier heel veel lezen, veel oefenen en veel plezier ermee!

3

Re: 2 vraagjes (Koekjes decoreren en how-to's)

Ik werk meestal met fondant Icing PME deze maak je aan met warm water dan heb je een goede spuitbare fondant. Mijn ervaring is dat de meeste kinderen deze glazuur lekkerder vinden als de rolfodant of marsepein. Eerst omlijn je het koekje en dan vul je hem op met de fondant. Deze laat je een nacht drogen. Als je uitstekers gebruikt met een sjabloon erbij, te koop bij de Hema dan kun je het sjabloon in de opgesteven glazuur drukken. Nu kun je met een andere kleur de sjabloon invullen en opleuken.
Succes ermee