1 Laatst bewerkt door miranda84 (27-08-2009 19:40)

Onderwerp: vulling zakt

de moed zakt me in de schoenen....

nu heb ik cupcakejes gebakken met het recept van hiernaast bij bakken... die cakejes worden altijd superlekker... maar wat ik er ook in doe aan vulling: caramelblokjes, milkyway stukjes, en nu minismarties... het zakt tijdens het bakken helemaal omlaag...

zo ver dat ik gewoon een cakeje heb, met op de bodem, vast aan het papiertje een heleboel minismarties...

zucht... wie heeft de gouden tip... zodat mijn vulling mooi door het hele cakeje verdeeld blijft?

Re: vulling zakt

dat probleem heb ik nou ook altijd! Daarom bak ik maar zonder vulling :(

3

ja maar ik wil zo graag met vulling...

ik denk dat er wel mensen bestaan die het wel kunnen, en die willen ons vast vertellen hoe ze dat doen!

4

Chocolade druppels zakken niet in je beslag. Bij mij zakt de rest inderdaad ook...

5

als je rozijnen in cc doet, heb ik altijd geleerd om deze eerst is door de bloem te wentelen, waardoor ze niet naar de bodem zakken, misschien is uitproberen met de caramellestukjes?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Bij mij werken alleen de chocolade druppels uit de webshop. Verder wordt alles eigenlijk lelijk. Je kan beter naturel cupcakes bakken en later vullen met jam of wat dat ook.

7

Ik heb gister cc's gebakken met stukjes chocolade reep erdoorheen en dit ging helemaal goed. Moet eerlijk bekennen dat dit het enigste is wat ik tot nu geprobeerd heb (ben nog een beginnerling!)

Groetjes Esther

8

Dat van die smarties onderin had ik ook, het was een heel laagje geworden...