1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat??

Hallo,

Ik heb even een vraagje.
Ben gevraagd of ik een workshop wil geven om een taart te maken.
Nou heb ik dat al eens eerder gedaan maar die had toevallig een hele mooie grote keuken maar waar ik het nu ga geven is dat niet het geval  :(
Dus nou is mijn vraag.....hoe laten jullie het marsepein dan uitrollen door de mensen?
Doen jullie dan gewoon een plastictafelkleed over de tafel,en moet je als je het op een tafelkleed uitrolt ook nog poedersuiker gebruiken?

Of hebben jullie andere ideeen?

Groetjes Marit

2

Re: Hoe doen jullie dat??

Op een doorzichtig bureaublad van de ikea.....ideaal!!!!!! :D

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

3

Oja, en een beetje crisco erop....dat glijd zo lekker! :lol:

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

ik ga je toch even verplaatsen naar taartdeco algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Oh sorry Tirza :o

Ja dat beauroblad werkt inderdaad wel maar ik vind het een beetje duur om 10 van de bureaubladen te kopen  :( dus eigenlijk dacht ik dat er ook wel een andere oplossing moest zijn.

6

Een stuk doorzichtig tafelzeil is ideaal hoor!!! En helemaal niet duur.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ja dat dacht ik ook maar moet je dan poedersuiker gebruiken met uitrollen??

8

Noop. Ik spray voor de zekerheid altijd minimaal bakspray erop en dan heel goed uitpoetsen met een stuk keukenpapier, maar ik heb het nog niet zonder geprobeerd en ik weet dat het bij anderen prima gaat zonder.
Je hoeft je marsepein dan ook niet meer te draaien tijdens het rollen. (Nu nog iets vinden waardoor het niet meer zo aan m'n roller plakt. Want die funcake's marsepein is toch niet hetzelfde als die van vroeger. (Je weet wel, toen alles nog beter was ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Ok bedankt voor je reactie,ik ga het proberen!

En om te voorkomen dat de marsepein aan je roller blijft plakken doe ik altijd een klein beetje crisco op mijn roller.
Werkt prima :thumb: