1 Laatst bewerkt door Moonfairy (27-08-2009 13:48)

Onderwerp: Hellup! Hoe krijg ik in die stomme plooien in de jurk gepuzzeld??

Hai lieve mensen,

Ik ga over 2 weken voor een vriend van mijn pap en mam een taart maken omdat hij 60 wordt.
Ons pap en mam en die vrienden zijn fervent ballroomdansers en nu stuurde ons pap mij gisteren een plaatje dat ze er graag op willen hebben.
Het is het logo van de dansbond ofiets...of ik dat er aub op wil puzzelen....pffffffff
Voor jullie misschien appeltje eitje,maar ik doe dit allemaal nog niet zo heel lang en puzzelen is toch al niet mijn sterkste kant dusssss.....
Kan iemand mij plieeeeeeeeeessssss helpen met hoe ik die stomme stomme plooien in die jurk ga krijgen??

Gelukkig heb ik nog 2 weken om te oefenen...

Liefs,
Suus

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W7X3LZWG.jpg

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

2

Re: Hellup! Hoe krijg ik in die stomme plooien in de jurk gepuzzeld??

Als je echt plat gaat puzzelen, kun je de plooien met een scherp tooltje (of mes) erin trekken. Als je meer relief wilt, kun je de stof van de jurk een stuk  breder uitsnijden en dan met een lange sateprikker of eetstokje onder de fondant leggen en dan stukje omhoog, cm ernaast weer hetzelfde, en zo doorgaan tot je genoeg "plooien " hebt. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Re: Hellup! Hoe krijg ik in die stomme plooien in de jurk gepuzzeld??

Kadohke schreef:

Als je echt plat gaat puzzelen, kun je de plooien met een scherp tooltje (of mes) erin trekken. Als je meer relief wilt, kun je de stof van de jurk een stuk  breder uitsnijden en dan met een lange sateprikker of eetstokje onder de fondant leggen en dan stukje omhoog, cm ernaast weer hetzelfde, en zo doorgaan tot je genoeg "plooien " hebt. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Dank je wel voor je uitleg,ik zal het eens gaan proberen...zie er wel tegenop hoor mja.

Groetjes,
Susan

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."