1

Onderwerp: Jullie mening advies over taarten invriezen

Voor 8 september mag ik via een vriendin voor een bedrijf taarten maken voor 135 personen. Superleuk om te doen! De vullingen worden op basis van mascarpone en slagroom. Het is best een grote klus en ik had het volgende bedacht;

Ik ga de taarten 3 of 4 dagen vantevoren vullen en bekleden, vries ze in en haal ze een dag vantevoren uit de vriezer om te decoreren (taarten worden met wit bekleed en met bordeauxrood en zwart gedecoreerd)  en lever ze de dag erna af. Zo heb ik genoeg tijd om mooi te decoreren en blijven de taarten vers had ik zo gedacht.

Kan ik dit zo doen? Doet het niks af aan de smaak? Ik denk aan bokkepootjescreme, frambozenmousse, tobleronemousse...

Wat zijn jullie ervaringen, tips en adviezen?

Alvast bedankt!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Jullie mening advies over taarten invriezen

Ik vries regelmatig taarten in, en het gaat gelukkig altijd goed. Maar....ik zou het zelf niet doen met een slagroomvulling. Weet niet precies waarom, maar het idee dat de slagroom kan bederven lijkt me niks, dus ik gebruik dan alleen cr

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

3

Nee, ik hoor de meningen juist graag! Wil natuurlijk wel een mooie en lekkere taart
afleveren!
Iemand ervaring met het invriezen van een taart op slagroom/mascarponebasis?

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wel even de zoekfunctie gebruikt

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/se … 1151232876

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik vries heel vaak taarten in, maar dit zijn wel altijd gedecoreerde taarten.  De klant ontdooit de taart dan zelf (ik adviseer altijd de avond ervoor uithalen)
Ik denk dat je taart goed ontdooit (of d? ik weet t nooit :O ) moet zijn wil hij niet meer plakkerig aanvoelen voor het decoreren...
Ik vries ook vaak slagroom-vullingen in, dat gaat prima, maar het feit dat je ze een dag eerder weer uithaalt en decoreerd en de dag daarna pas afleverd zou ik niet gauw doen denk ik...
Ik vind de taart dan al redelijk 'oud' voor hij naar de klant gaat.

6

Ik vries de resten van proeverijen in voor eigen gebruik en dan smaakt het allemaal nog prima en ziet er goed uit. Maar idd, eruit halen+24 uur ontdooien+bekleden+dag later leveren vind ik ook iets te lang om het nog te durven leveren...

Maar probeer het van tevoren eens uit, dan weet je zeker of het kan of niet!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

ik zou ook eerst decoreren en dan invriezen.