1

Onderwerp: Brownie versieren

Hallo allemaal,
Ik heb een browniepan gekregen van mijn zus, en nu dacht ik erover om binnenkort brownies te bakken en die te vullen te versieren. Maar kan dat eigenlijk wel? Zeg maar vullen en decoreren zoals een normale taart dus met fondat erover? Of is het beter om er bijv. een soort smeerbare topping op te doen? Want het leek mij wel leuk om er een soort minitaartje van te maken omdat ik het wil bakken voor zondag en aan mijn zus en mijn zwager wil geven om ze te bedanken voor de cadeautjes ( en natuurlijk mijn brownie pan uit te proberen ). Hebben jullie advies?
Alvast bedankt,

Groetjes,
Josien

2

Re: Brownie versieren

Ik zou er wat lekkers doorheen doen (nootjes of zo, of stukjes chocolade) en er dan een topping over. Ik ben helemaal waus van de Wilton Fudge Icing, het enige spul van Wilton dat nog lekker is ook :P En dan met Drizzle er over ... :9:9:9

Vullen en bekleden wordt

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ok superbedankt voor je antwoord, ik denk idd ook dat het te machtig wordt, maarrrr ik kan natuurlijk op een gegeven moment kleine biscuits maken en die kan ik zoals petitfourtjes versieren, dan is het weer niet te machtig....

Groetjes,
Josien

4

Brownies werk ik altijd af met luchtig geklopte ganache (ganache af laten koelen en dan nog 's flink opkloppen) De ene keer heel netjes glad en dan met een vork patronenen erin (golfjes/ strepen) en de andere keer heel laconiek: dikke laag er op en met een spatel grofweg erover smeren voor een "losse hand" effect zoals vaak bij Jamie te zien is. En soms strooi ik er dan uiteindelijk nog een zakje gehakte noten over...

Heerlijk!

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

5

Niet leuk versierd, wel super lekker. Met een bolletje slagroomijs en wat snoepjes....en dan de brownie warm....hmmmm krijg er meteen zin in.

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

6

Haha...lezen...ik zie nu pas dat je het kado wil geven. Dan is mijn idee niet handig. Sorry!

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."