1

Onderwerp: eerst tylose na het inwerken kleuren???

hallo allemaal.
ik wil mijn patchwork cutters gaan uitproberen en letter tappits maar heb een vraagje over de tylose.
heb me rotgezocht met de zoekfunctie maar kan het het niet vinden.
kan ik eerst fondant vermengen met tylose in laten werken en pas als ik het ga verwerken kleuren dus niet van tevoren??

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Re: eerst tylose na het inwerken kleuren???

ik zelf zou het eerst kleuren, omdat de fondant dan nog wat zachter is en beter te kneden. En dan daarna dus de tylose. Tylose hoeft maar kort in te werken he, na een kwartiertje kan je het goed gebruiken.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Inderdaad eerst kleuren. anders krijg je de kleur er nooit goed doorheen gemengd.

4

Wanneer je van te voren al tylose hebt toegevoegd en je wilt daarna kleuren, dan kun je met crisco het geheel weer soepel krijgen....

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Annelies schreef:

Wanneer je van te voren al tylose hebt toegevoegd en je wilt daarna kleuren, dan kun je met crisco het geheel weer soepel krijgen....

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

ik ga allebij de manieren maar eens proberen hopelijk komt er wat moois uit voort en kan ik een mooi patchwork taartje gaan posten.
dank jullie wel

groetjes emmy

6

@emmy635: Ben benieuwd naar je ervaringen!

Gisterenavond eerste strik (wit - fondant + tylose) gemaakt, staat nu overigens keurig te drogen.

Maar er bleef nog best veel fondant over en heb toen maar roosjes zitten boetseren. Jammer dat nu alles wit is...

Het lijkt me inderdaad handig om een bolletje 250gr  fondant met tylose te laten inwerken en dan in kleinere beetjes te kleuren in de kleuren die je nodig hebt.

Ben benieuwd!

I don't believe in low fat cooking! (and baking)

7

@mamalies.
tegenwoordig kleur ik beetjes die ik nodig heb. dan thylose er door,
wat ik overhou pak ik heel goed in folie in een luchtdichte bak.
en dan bewaar ik de resten gewoon.
wel heel goeg doorkneden wanneer je het weer gaat gebruiken.
je moet de gekleurde fondant wel uit het daglicht houden anders word het inderdaad wit.

groetjes emmy