1

Onderwerp: vraagje over uitgeharde fondant

ik heb fondant van pettinice die hard wordt  (de kilo verpakking). nu wil ik binnenkort deze taart gaan maken :
http://www.debbiebrownscakes.co.uk/fairy_tale_cakes/images/twinkletwinkle_jpg_jpg.jpg
van debby brown. of in ieder geval iets wat erop lijkt.

de wanden worden dus van fondant die ik eerst hard laat worden. maar (en nu komt de vraag) ik ga de taart samen met een meisje van 11 maken. ik wil 's ochtends dus al de muren al maken zodat ze had kunnen worden.

als de fondant hard is, kan ik dan nieuwe fondant er op bevestigen, zoals gordijntjes enzo ? en zo ja hoe? normaal plak ik fondant (en marsepein) aan elkaar met een beetje water. maar werkt dat ook nog als het al uitgehard is?

2

Re: vraagje over uitgeharde fondant

Ik zou hierbij tylose+waterlijm gebruiken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

als het heel hard is, plak ik het met royal icing vast. Ik heb n keer ook zo;n muur gemaakt voor een romeo en julia taart.

ik weet trouwens niet of een ander uur drogen genoeg zal zijn, ik weet het eigenlijk wel zeker. Ik zou het echt een aantal dagen van te voren doen

succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Dat is geen taart, dat is een kunstwerk. Ik zou alle onderdelen inderdaad enkele dagen van tevoren maken en laten drogen. Vergeet niet de tylose door de fondant te doen anders wordt die erg breekbaar is mijn ervaring.

Succes en plan er maar een dag of 2 voor in om de taart en decoraties te maken hoor.

Ik vraag me bij dit soort stukken altijd alleen af waar de taart dan is??

Groetjes Marlies

5

hahahha
ja dat is de volgende uitdaging. onder het bed komt in ieder geval biscuit/cake. en ik maak er ws een vierkante/rechthoekige ondertaart onder.