1

Onderwerp: topsy turvy 4 hoog vraagje

ik ga een 4 hoge topsy turvy bruidstaart maken voor aanstaande zaterdag.

2 hoog heb ik al eens gedaan en gestut met chocostokjes.
5 hoog gewoon recht heb ik al eens gedaan met maisprikkers,.................

maar een scheve taart moet ik die ook nog voorzien van een lange stok door het midden. ik moet em namelijk 35 km vervoeren en wil wel dat de lagen niet gaan schuiven. Ik maak de lagen schuin en zet ze op de volgende. Dus niet inelkaar!

Ik weet dat ik em ook in twee lagen mee kan nemen en em daar kan opbouwen, maar daar wordt ik helemaal zenuwachtig van: andere mensen die kijken, andere omgeving, bang dat ik iets vergeet mee te nemen etc etc.

De maten zijn 30, 25, 20, 15cm en een strik op de kleinste.

Ik heb een grote doos om em in te vervoeren.

Het wordt hier zaterdag 20 graden en zon.. zal ik dan wat diepvriesdingen in de auto leggen

2

Re: topsy turvy 4 hoog vraagje

Ik vind het wel een beetje griezelig zo hoor...
Alleen de maisprikkers in de eerste taart steunen op een horizontale ondergrond, de andere steunen op scheve oppervlaktes.... :S. De enige taarten die mij ooit ingestort zijn waren ingestort omdat de prikkers niet op een goede stevige rechte ondergrond stonden...
In mijn how-to scheve taarten gaat het over een heel klein en licht toptaartje waaronder ik dus geen prikkers heb gebruikt, maar deze how-to gaat dus niet op bij grotere zwaardere taarten en dan ook nog eens een laag hoger...

Ik hoop niet dat ik je nu helemaal in paniek breng.....

Voor het vervoer zou ik niks extra's doen, een half uurtje in de auto overleeft je taart echt wel als hij uit de koeling kwam en hij op de lokatie direct weer koel wordt gezet of wordt aangesneden.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ja ik weet het niet. ik denk dat ik de taart daar opbouw..... het liefste niet natuurlijk..

een twee hoog topsy turvy is al eens in de auto vervoerd en dat ging goed, maar een vier hoog met strik grrr daarom dacht ik wel eens ergens gezien te hebben dat ze een stok door het midden van alle taarten van boven naar beneden hadden gedaan..... moet of zal ik dat moeten doen bij deze dan?????

4 Laatst bewerkt door Tom Poes (26-08-2009 14:17)

Bij deze taart
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NBRULCLQ.jpg
had ik de onderste taart veiligheidshalve recht gelaten, de 2e een stukje ingesneden totdat ik ook weer een recht oppervlak had, en de andere zoals in mijn how to met het kleinste hartje taartej zonder deuvels erboven op. Ik heb verder geen stok erdoor gedaan, de lagen wel met een dot icing aan elkaar geplakt (geloof ik, 't is nu anderhalf jaar geleden) en in zijn geheel 5 hoog vervoerd, (bij manlief op schoot zelfs)!

En hij lijkt op deze foto niet zo groot, maar het was 35-30-25-20 en het hartje!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"