1

Onderwerp: Bruidstaart

Hi allemaal.
Ik moet op woe 9 sept een bruidstaart afhebben in 3 taarten
maar wanneer kan ik heb beste de taart maken? Of zal ik het van te voren doen en dan de vriezer in.
Ik maak het eigenlijk altijd een dag van te voren. maar dit ga ik gewoon niet redden.

En met vulling of zonder vulling invriezen?? Heb het nog nooit gedaan en wordt het wel net zo lekker??

liefs suzanne

Re: Bruidstaart

Hoi,

Ja je kunt je taarten heel goed van te voren invriezen, zelfs als ze kant en klaar zijn.
Je kunt de laatste versieringen dan op je taart doen als je ze er uit haalt. Door het vocht van het ontdooien, plakken ze zelfs nog beter.

Wel van te voren langzaam in de koelkast laten ontdooien en daarna afhankelijk van een melkproductenvulling in de koelkast houden, en zonder melkproducten buiten de koelkast op een droge donkere plek wegzetten. Als het erg heet buiten is, kun je de taarten beter in de koelkast houden maar dan de koelkast op een lage temp. zetten.

Succes met je bruidstaart!
Als je wordt gevraagd om er een te maken, betekent het ook dat men je werk goed vindt, dus het gaat je vast wel lukken!

3

ik zou het persoonlijk niet in de vriezer doen, mits het bruidspaar daar echt toestemming ofzo voor geeft en nog liever niet. en als ik iets wil in de vriezer doe is het  alleen een kapsel, dus zonder vulling en nog niet bekleed, dan op de dag ervoor vullen en bekleden.
heb eens 1x ook een taart ( voor eigen gebruik) wel in de vriezer gedaan en daar zaten verse aardbeien in, nou het was meer snot wat er overbleef dan aardbeien :S
maar ieder zijn eigen mening hierover!

Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat.

4

ik zou zeker een bruidstaart niet in de vriezer doen.
Ik heb voor 9-9-9 ook een bruidstaart, 3 x 28 cm taart en maak maandagavond de kapsels en dinsdagoverdag ga ik ze vullen en afsmeren.
's avonds heb ik mijn PME cursus nog en daarna (rond 22.00 uur) ga ik ze bekleden en afmaken zogezegd.
Het zal dus druk zijn, maar goed dat wist ik toen ik de bruidstaart aannam
(dit is trouwens mijn mening he)