1

Onderwerp: petit fours

Ik ga 50 petit fourtjes maken. Met alleen op de bovenkant een plakje marsepein (met versiering).

In welke volgorde maken jullie het dan?
1 grote plak marsepein op de taart en daarna de stukken snijden en op papiertjes zetten
2 eerst de taart in stukken snijden en daarna de plakjes marsepein erop leggen

Of
3 .... (andere mogelijkheden??)

alvast bedankt!

2

Re: petit fours

Ik leg altijd de plak op de taart en vries de taart dan even in voordat ik ga snijden, snijd een stuk netter, oja, en je kunt beter ook geen vullingen gebruiken met grove stukken, had laatst frambozenjam met verse frambozen, maar die frambozen komen er niet zo netjes uit te zien wanneer je gesneden hebt. En er vielen ook halve frambozen tussen de gebakjes uit...

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Ik doe hetzelfde als Linda. Eerst bekleden, dan afmeten met prikkertjes (zodat ze allemaal even groot zijn) en dan snijden. Ik vries hem niet in, want dan gaat hij zweten. Inderdaad dunne laagjes vulling gebruiken zonder stukjes. Ik doe probeer wel altijd zoveel mogelijk laagjes te maken en dat gaat dan wel weer iets makkelijker als je biscuit nog een beetje bevroren is (niet keihard). succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Kijk even op de site van Lilo, www.lilotaart.nl bij de how-to's

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

weer bedankt voor alle antwoorden!