1

Onderwerp: Cupcakes

Ik heb gisteravond cupcakes gebakken en teneerste worden de mijne niet mooi plat ..maar zit een torentje op:-( en al is smaak heerlijk volgens onze kleinkids...en dan nog het glazuur .........tjonge wat is dat een kl*te werk ...heb mn vingers verbrand en dus weet niet of ik het weer doe .
Maar hoe doen jullie dat dan ......ik heb het bainmarie gedaan en toen met lepel er over gedaan ...wat niet helemaal goed ging .En dippen wou niet want ik had er een laagje chocopasta over gedaan en dus wel geprobeerd .........maar lukte niet .

Dus dames hoe krijgen jullie van die mooie platte cakes en hoe afwerken ??

GR Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Cupcakes

Zoekfunctie+platte cupcakes+bakken en vullen =

heelveel antwoorden ;)
Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik nu vier keer bij zoekfunctie geprobeerd en komt niets te voorschijn ....dus wat doe ik verkeerd ??

4

Heb je ingevuld wat ik je hierboven heb geschreven? Want dan krijg je dus precies die pagina die ik je hierboven aangeef...

Groetjes, Adrienne

5

Dan kom ik bij mn eigen berichtje .............
En ik heb het geselecteerd en kopie en plakken  bij zoekfunctie....dan komt mn eigen bericht.....dus vreemd .
Ik zal wel googlen..

6

Je moet niet alles in het eerste vakje invullen!

Je vult in het eerste vakje "platte cupcakes" in,

Daarna selecteer je ( een aantal regels lager) de rubriek "bakken en vullen"... :)

Groetjes, Adrienne

7

Heb het gevonden ,maar staat niets bij over het glazuur en heb dus effe gegoogled en de meesten deden het gewoon met dippen of met lepel .....dus zal het toch een keer weer proberen en dan de glazuur iets dunner maken ......want het was wel wat aan dikke kant .En het was loeiend heet toen ik er mee bezig was en over mn vngers kreeg .........dus jullie kunnen wel nagaan ....wat ik zei en dacht ..;-)

Adrienne nog bedankt :-)

8

misschien is cup cakejes versieren met rolfondant of marsepein meer iets voor jouw?
Rol fondant uitrollen een mooie cirkel uitsnijden op je cup cake leggen en verder versieren naar keuze. succes!

Het Taartenateljee

de glazuur moet niet koken, wel warm zijn en ja dat is inderdaad best warm

Ik dip ze er gewoon in, als het te hard wordt om te dippen gaat het schaaltje weer 20 sec in de magnetron en weer verder dippen :)

10

Ik zal invervolg gewoon weer proberen met glazuur en voor mij is het een hobby en vind het leuk werk ,maar mijn allergrooste hobby is en blijft toch kleding maken en ontwerpen .Ik heb een paar site,s van jullie bekeken en mn mond valt dan echt open ....zulke mooie taarten /cupcakes en ze zijn zo mooi en precies afgewerkt .Kijk dit zal ik dus nooit en tennimmer leren of kunnen en daar leg ik mij ook bij neer ,het gaat er om dat ik hier wat kijk en wat leer van jullie met de rececpten /vullingen .

11

Doe de cupcakes in ieder geval in een speciaal cupcake bakblik, dan wordt de vorm mooi rond. Ik bekleed ze altijd met marsepein. Lekker en je kunt er weer zulke leuke dingen mee doen!

12

Ja ik heb van de Blokker en Action van die cupcakes vormen gekocht en er papierenvormpjes in gedaan,maar mn man wil ze wel maar geen glazuur of fondand/marsepein meer ....ook niet op de taarten .Hij is namelijk diabeticus ....en als hij een stukje taart opeet ........dan stijgt de suikergehalte enorm.
Dus weet niet of er nog een alternatief is voor afwerken van cupcakes/taarten .............offfffffffff hij moet niets meer opeten ;-)