1

Onderwerp: Fondant hoe dik en even laten drogen?

Vanmiddag heb ik mijn eerste fondant gekregen, hoera. Dus vanavond meteen mijn cupcakes uit de vriezer en bekleed.

Ze zien er helemaal niet slecht uit moet ik zeggen. Maar moeten nog veel en veel beter natuurlijk.
Daarom een paar vraagjes:

Ik de cupcakes bekleed met witte rolfondant dat ik in een cuttlebugmal een motief heb gegeven. Hoe dik moet dit ongeveer zijn?

De fondant was prachtig glad en goed uitgestoken, maar op de cupcakes een beetje bobbelig geworden. Had ik het eerst moeten laten drogen ofzo?

Hoe maak ik uitgestoken bloemetjes vast op het witte rolfondant?

2

Re: Fondant hoe dik en even laten drogen?

waren je cupcakes helemaal glad van boven?
Dan weet ik eigenlijk niet hoe die bubbeltjes er op komen... als cupcakes mooi plat zijn (broodplank ermeteen na het bakken op leggen) blijft je fondant ook mooi plat...

ik rol het meestal zo'n 2 a 3 mm uit.. maar is een kwestie van gevoel..

blompjes maak je vast met een klein beetje water of eetbare lijm (tylose met water)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Omdat ik de bovenkant van de cupcakes ingesmeerd heb met bbr waren ze niet glad meer. Dit had ik niet moeten doen begrijp ik? Alleen vullen en dan het fondantplaatje vastmaken met een beetje water ofzo?

4

je kunt wel afsmeren maar dan een dun egaal laagje :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

OK, ga ik dat van de week proberen, dank je wel