1

Onderwerp: Helemaal nieuw

Hoi Hoi,

Ik heb ook even een vraagje als beginnende bakster.

Ik wil vrijdag een taart gaan bakken (mijn eerste).

Nu wil ik die gaan bedekken met marsepein.

Nu de volgende vraagjes.....

- Is marsepein makkelijk te kleuren?? Ik heb via planet cake verschillende kleurstoffen in huis namelijk.

- Moet ik mijn taart met een botercreme of iets dergelijks besmeren voor ik hem kan bekleden met marsepein zodat de marsepein beter blijft plakken??

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Natascha.

2

Re: Helemaal nieuw

Hoi Natascha,

altijd spannend zo'n eerste taart!

De marsepein kun je idd makkelijk zelf kleuren (kijk wel uit met je handen). Als je handen erg plakken met het kneden doe je een beetje plantaardige frietvet (van een blok) op je handen smeren.
Voordat je de marsepein op je taart legt moet je de taart met botercreme "dicht" smeren. Dun laagje erover zodat alle kieren dicht zitten. Zet je taart dan effe koud. Na 10 tot 15 minuten taart weer pakken, de marsepein uitrollen (niet te dun) en dit over de taart heen leggen en met je handen glad strijken.

Als je nog vragen hebt kun je het beste effe kijken hiernaast <---- in de kolom bij FAQ. Hier staan bijna alle basis dingetjes uitgelegd.

SUCCES

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Re: Helemaal nieuw

Sorry voor het ongemak. Ik had idd via de zoekfunctie al gezocht, maar kon het niet vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier had neergezet.