1 Laatst bewerkt door lune (23-08-2009 08:43)

Onderwerp: koemelkvrij en marsepein......even een vraagje

In de shop staat dat funcake marsepein sporen van melk kan bevatten , maar dat staat bij de extra blanke weer niet........kan ik dat dan gebruiken?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: koemelkvrij en marsepein......even een vraagje

Mijn doos marsepein (extra blanke van Zeelandia --> van de Webshop) staat nog op tafel: Amandelen, suiker, voedingszuur, stabilisator en invertase (gegoogld= een enzym dat iets te maken heeft met het omzetten van suikers oid, niks met melk te maken dus).
Volgens mij moet het kunnen dus!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

heeft dat niet met de amandelen te maken?
mijn zoon heeft ook kma,maar ik moet ook oppassen met sporen van noten(amandelen dus)
zelf gok ik het er niet op en ga fondant gebruiken,ik hoor trouwens dat dat soms iets fijner werkt ook? ben benieuwd

4

Ik dacht ook dat het moest kunnen, in de ingredientenlijst van de webshop staat bij de extra blanke niets over melkpoeder.

Alles goed???? nee 3 fout

5

Als er in een bedrijf ook met melkproducten wordt gewerkt bestaat de kans dat er onbewust sporen van in de marsepein kunnen komen.
Het staat dan niet op het etiket als ingredi

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

Ik vraag het altijd even na bij diegene voor wie je het maakt. Er zijn mensen die zonder problemen producten waarop staat, bevat sporen van.... kunnen eten maar er zijn er die dat ook echt niet kunnen. Als mensen echt superallergisch zijn en er niets over sporen opstaat, dus ook geen etiket waarop staat vermeld dat het gegarandeerd lactosevrij is, maak ik de marsepein zelf of haal het bij een bakker hier in de buurt die zulk soort marsepein maakt.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

caatjevanverkade schreef:

heeft dat niet met de amandelen te maken?
mijn zoon heeft ook kma,maar ik moet ook oppassen met sporen van noten(amandelen dus)
zelf gok ik het er niet op en ga fondant gebruiken,ik hoor trouwens dat dat soms iets fijner werkt ook? ben benieuwd

Amandelen hebben niets met melk te maken hoor. Jouw zoon heeft dan naast zijn koemelkallergie "gewoon" ook een noten-allergie.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

anotschka schreef:

Ik vraag het altijd even na bij diegene voor wie je het maakt. Er zijn mensen die zonder problemen producten waarop staat, bevat sporen van.... kunnen eten maar er zijn er die dat ook echt niet kunnen. Als mensen echt superallergisch zijn en er niets over sporen opstaat, dus ook geen etiket waarop staat vermeld dat het gegarandeerd lactosevrij is, maak ik de marsepein zelf of haal het bij een bakker hier in de buurt die zulk soort marsepein maakt.

Er zijn 2 soorten melk allergie