1

Onderwerp: Goudpoeder

Hoi Hoi

Ik heb een vraagje over het goudpoeder dat je zo mooi schijnt te kunnen strooien en mee kunt "verven". Er staat dus op het potje dat je het met een beetje alcohol moet mengen om er mee te verven. Speciaal spul of zoals ik hier las, blanke wodka/rum/etc.

Alleen nu mijn probleem. Ik heb niks van dat alles in huis en aan kleine miniflesjes doet de lokale slijter niet en omdat ik eigenlijk niet van plan was om een grote fles te halen voor die paar druppels die je misschien nodig hebt, vraag ik me af of je het ook met water zou kunnen doen.

Ik heb, zoals op het etiket staat, Edible Lustre van Sugerflair.

Weet iemand dat toevallig of moet ik toch op zoek naar een miniflesje??

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

2

Re: Goudpoeder

Ken je helemaal niemand die het in huis zou kunnen hebben? Want met water gaat het echt niet hoor :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

in de webshop is een klein flesje te koop

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2205

Nog een vraagje: Kan het elk soort alcohol zijn zolang het kleurloos is (jenever/rum/wodka) ? Manlief kwam met feigling ofzo aan, dat zou wel in kleine flesjes zitten.

Hihi en nu ik toch bezig ben, hoe krijg je een mooi poederlaagje, gewoon een beetje poeder op een kwastje en dan, ehm, kwasten of blaas je het er op???

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

Mijn ervaring is hoe meer alcohol hoe beter (vervliegt namelijk). Feigling is 'maar' 20% alcohol, denk wel dat als je echt niks anders hebt dit wel het beste alternatief is. Uiteindelijk zou ik toch gewoon voor de webshop versie gaan.

Ander idee is de alcohol die je bij de drogist of apotheek kan krijgen, dat is geloof ik 100% alcohol. Weet alleen niet of dat wel geschikt is (denk het wel)

6

verliefdmeiske schreef:

Ander idee is de alcohol die je bij de drogist of apotheek kan krijgen, dat is geloof ik 100% alcohol. Weet alleen niet of dat wel geschikt is (denk het wel)

Nee, die is niet geschikt hoor. Dat is medicinale alcohol, niet geschikt voor consumptie.

Als aanvulling: je kunt ook gewoon dusten zonder alcohol. Lijntjes wordt wat lastiger, maar kleine oppervlakten of vormpjes uit een siliconemal kun je ook goed dusten zonder gebruik van alcohol.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag