1

Onderwerp: Vraagje aan de experts

Hi,

Hoe verplaats je de taart? Je doet bijv. eerst de botercreme erop,  vlak maken,  daarna
marsepein eroverheen en glad strijken. En dan??? Ik heb mijn taartjes nu echt al een paar keer
beschadigd. Hoe til je em liefhebbend op???Ik vind het echt super leuk dat ik hier al mijn
vraagjes kwijt kan!!!! Echt super leuk

Re: Vraagje aan de experts

je kunt een cakelifter gebruken van wilton uit de webshop. ze hebben hem soms ook bij de xenos voor een paar euro.
ik gebruik gewoon een palletmes en schuif hem dan onder het karton en dan verplaatsen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb evt. de Xenos cake/lifter voor je.Ik gebruik hem nooit.Als je hem wil hebben moet je me maar even mailen,moet deze week toch even richting Welkoop,kan hem eventueel even langsbrengen.Laat maar even weten.

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

4

Ik heb ook (nog) geen cakelifter, en moet het met een paletmes doen, maar ik verplaats m'n taart alleen als het echt moet, en dan alleen als ie heel goed gekoeld is  - dus de botercreme goed hard - dan heb je minder kans op beschadiging. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

ik zet hem gelijk op de onderplaat waar ik hem wil hebben, en smeer en bekleed daarop af,zodat ik hem niet meer hoef te verplaatsen

6

Brigitte schreef:

ik zet hem gelijk op de onderplaat waar ik hem wil hebben, en smeer en bekleed daarop af,zodat ik hem niet meer hoef te verplaatsen

Zo doe ik dat ook, maar wat doe je dan bij een stapeltaart?

Groetjes, Elly

7

Ik gebruik altijd ( ook bij stapeltaarten) taart-kartonnetjes.Die schuif je dan zo op je vlakke hand en plaats je dan op de andere taart. Ook leg ik altijd 4 vierkantjes bakpapier op m'n kartonnetje,dan je kapsel erop en vullen en smeren maar.Je kunt dan ongestraft knoeien want als de taart bekleed en gedecoreerd is dan haal ik de papiertjes weg en is m'n kartonnetje helemaal schoon!

Groeten,Monique63

Carpe Diem !

Hi wat lief al jullie reacties!!

En zou graag het willen proberen met die cakelifter! Alhoewel jouw idee me ook aan staat. Maar ik ben nog een beginneling dus dat durf ik nog niet.
Ik hoor het wel van je .....

Groetjes suzanne

9

Je hebt mail!

Monique

Carpe Diem !

10

Als de eerste laag fondant/marsepein erop zit en je nog geen versieringen of puzzelplaatjes hebt aangebracht, kun je ook een onderbord bovenop leggen, het hele zakie keren en dan het plateau waar de taart op komt eropleggen en weer keren. Als je het een beetje snel doet gaat het goed, zolang je oppervlak maar glad is.