1

Onderwerp: nou ja zeg

Ik heb zojuist mijn 5e kapsel in de oven gehad en steeds worden ze niet hoog.
Zo ongeveer 1 keer vullen kan ik ze en hard dat ze van binnen zijn, is ook een beetje boel vreemd..

Ik heb de mix van de soezie, mix 10 min daarna ongeveer 2 min kort.
Bakvorm invetten en bakken op (20 cm ronde bavorm) 175 graden en 25 min lang..

Kan iemand mij helpen?

gek op Taart!

2

Re: nou ja zeg

ooh das wel raar , ik gebruik ook die mix van Soezie ,
en heb tot nu toe nog nooit last gehad van wat je schreef , is de mix nog wel goed ??

3

Mijn eerste had hetzelfde. Ik doe het nu anders. Ik verwarm de over voor op 150. Als het kapsel erin gaat zet ik hem op 160 voor 10 minuten, dan 10 minuten op 170 en dan 10-20 op 180 en nu gaat het goed.

4

Yvon478 schreef:

ooh das wel raar , ik gebruik ook die mix van Soezie ,
en heb tot nu toe nog nooit last gehad van wat je schreef , is de mix nog wel goed ??

Ja de mix is nog wel goed tot 2010 dus daar kan het niet aan liggen..
Gek word ik er van:mad:

gek op Taart!

5

Wat is de hoeveelheid dat jij hanteer voor de bakblik van 20cm?

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

6

Ik heb hier nog nooit last van gehad. Ben ook wel benieuwd naar je hoeveelheden. En is je oven echt wel 175 graden??

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

de hoeveelheid die aangegeven staat op de verpakking van Soezie voor een vorm van 24 cm moet je gebruiken voor een vorm van 20 cm anders krijg je een biscuit van ong. 3 cm hoog.

De temperatuur van de oven op laten lopen werkt bij mij ook veel beter van meteen op 180 graden bakken en dan 30 minuten.

Als het dan nog niet lukt, zou ik Soezie mailen met foto's van de biscuits die je gebakken hebt.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

8

muis28 schreef:

de hoeveelheid die aangegeven staat op de verpakking van Soezie voor een vorm van 24 cm moet je gebruiken voor een vorm van 20 cm anders krijg je een biscuit van ong. 3 cm hoog.

De temperatuur van de oven op laten lopen werkt bij mij ook veel beter van meteen op 180 graden bakken en dan 30 minuten.

Als het dan nog niet lukt, zou ik Soezie mailen met foto's van de biscuits die je gebakken hebt.

Dat doe ik ook want als ik kijk naar dat kleine beetje mix wat je dan in je bakblik kunt doen.. dat lijkt me nooit genoeg dus gebruik inderdaad de mix voor een bakblik van 24 cm terwijl ik in de bakblik van 20 bak.
Maar ik heb de miix ook gekleurd kan dat ook invloeds hebben op her rijzen ervan?

gek op Taart!

9

Lukt het inmiddels?

Welke winkels verkopen de mix van soezie?

10

en de eieren eerst in warm water; deze met water en een snuf zout eerst een paar minuten kloppen, dan pas de mix erbij zeven. Natte lap bevorderd ook het (gelijkmatig) rijzen

11 Laatst bewerkt door Seja (31-08-2009 11:44)

Ik gebruik ook Soezie.
Voor een hoog kapsel van 20 cm gebruik ik 300 gr. mix, 30 gr. water en 5 eieren.
Voor een hoog kapsel van 24 cm gebruik ik 400 gr. mix, 40 gr. water en 6 eieren.

Eieren even 5 minuten in heet water leggen. Mix, water en eieren in beslagkom en 8 minuten op hoogste stand mixen en dan nog 2 minuten op laagste stand. Moet de springvorm echt verhogen met bakpapier omdat het er anders bovenuit komt.

Ik heb een heteluchtoven die ik voorverwarm op 125 graden. Na 10 a 15 min. zet ik die iets onder de 140 en vervolgens blijf ik om de 5 a 10 minuten iets verhogen tot aan 175 graden.

Succes ermee!

Humphy, Welkoop en Boerenbond verkopen het o.a.

12

met welke mixer mix je ? want dat kan ook schelen

13

Dank je Seja, ik ga kijken deze week.

14

Nu ik weer mijn oude vertouwde mix gebruik gaat alles tip top!

gek op Taart!