1

Onderwerp: Blauw taartje voor eeeehh...... VAN Petra(bennes)!!!

Toch even een klein verhaaltje vooraf:
Petra(bennes) was en is nog steeds mijn beschermengeltje op dit forum. Of moet ik zeggen beschermDUIVELTJE want door haar ben ik nu helemaal compleet verslaafd! :D

Dussss, toen zei me vroeg om een taartje te maken voor een vriendin van haar die (weer) in Nicoasia was komen maken vond ik dat natuurlijk geweldig! :Y
Ik ben 'm vanmiddag bij Anita gaan brengen, en moest meteen blijven koffie drinken en een stuk taart mee eten: tja, een kans om m'n eigen taart te eten laat ik nooit lopen ( Je moet toch weten wat je de mensen voorzet, toch? O-) ) Het was erg gezellig :Y
Zo kwam Purmerend toch even in Nicosia langs: Jaa, de wereld is heel klein tegenwoordig :D

Nou, Peet, hier is ie, ik hoop dat jij 'm ook mooi vindt?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F7EDBLYD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BU6O7JVC.jpg
( :( Jammer van die extra cirkel aan de kant, die had ik te laat gezien :( )

De kleur  blauw was de enige tip die ik meekreeg: dat is haar lievelingskleur en ze had ook blauwe bloemen in haar bruidsboeket, vandaar ;)

( En FYI... het is hier nog steeds 38 graden :S)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: Blauw taartje voor eeeehh...... VAN Petra(bennes)!!!

mooie taart vooral die glitter vlinders doen het hem vind ik.
en mooi blauw

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Heel erg mooi Adrienne! Vind de kleur prachtig. Hoe maak je de bloemen? Vouw je ze?

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

4

Ziet er ontzettend leuk uit!

5

Hij is HELEMAAL top!!!
Harstikke bedankt en Anita was helemaal onder de indruk en was erg varast :) Ze wist nl van niets.

Zo lief dat je dit heb willen doen en hij is echt mooi blauw ook! Blauwe rozen in je bruidsboeket had ze...je moet er van houden...maar deze blauwe bloemen vind ik mooi!

Oh en ik kan het niet laten....terwijl ik dit typ krijg ik een mailtje met ook foto's..
De maakster van de taart staat rechts op de foto :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JNJ7WA64-D.jpg

6

Piece of Cake schreef:

Heel erg mooi Adrienne! Vind de kleur prachtig. Hoe maak je de bloemen? Vouw je ze?

Ja die vind ik ook mooi dus dat wil ik ook weten!

7

mooie kleurtje. ook een leuke apparte vorm welke is dat?

8

prachtige kleur....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

9

Mooie taart en mooie kleur ook. En het verhaal erbij is ook leuk! Ik hou van taarten met een verhaal; het maakt ze extra speciaal.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

10

petrabennes schreef:
Piece of Cake schreef:

Ja die vind ik ook mooi dus dat wil ik ook weten!

Heeeel dun lapje rollen, min of meer langwerpig/rechthoekje, dubbelvouwen en dan als een 'rommelig' rolroosje opvouwen, dus niet te gelijkmatig, maar hier en daar wat extra ruimte nemen en er een klein kneepje in geven. Is dat een beetje duidelijk? :think:

Enne... Bedankt voor de foto Peet; erg flatteus :S :lol:

De kleuren zijn trouwens Turqoise van Spectrum en Royal Blue van Wilton :)

@Jolanda: de vorm is van Fat Daddios maar ik weet niet of en waar die in NL te krijgen zijn.

Groetjes, Adrienne

11

Adrienne schreef:

Ik vind het een lieve foto hoor!! Hoor ook dat er al contact met je is gezocht voor evt opdrachten :)

12

super mooi, en petje af zo strak in dat weer, ik krijg het niet voor elkaar bij mij n 38 graden, ze blijven zweten! ik kijk uit naar oktober, (wanneer het in 24 graden weer n beetje draagelijker is in taartenwereld :-)

nu officieel verslaafd aan taartjes, koekjes en cupcakes

13

petrabennes schreef:
Adrienne schreef:

Ik vind het een lieve foto hoor!! Hoor ook dat er al contact met je is gezocht voor evt opdrachten :)

Lieve baby ja! ;)

En die opdracht, die was helaas voor dinsdag al :( Maar wie weet een volgende keer: Ze zei dat hubby+in-laws ook erg enthousiast waren ;)

K-tootje schreef:

super mooi, en petje af zo strak in dat weer, ik krijg het niet voor elkaar bij mij n 38 graden, ze blijven zweten!

Voor als je er wat aan hebt: Ik koel de taart heel lang na het afsmeren voordat ik 'm bekleed, minstens 12 uur. Lap helemaal klaar leggen voor gebruik, taart uit de koeling, even snel galdstrijken met heet paletmes, en zo snel mogelijk werken met bekleden. Hup weer terug de koeling in.

En ik weet niet welk merk fondant jij daar kan vinden? Ik had tot nu toe altijd Supercook/Dr oetker, in van die suffe halve kilo-pakjes uit de supermarkt.
Ben eens goed gaan rekenen, maar bestellen bij de webshop en laten versturen was uiteindelijk nog goedkoper! ( Heb ik wel 10 kilo fondant en 2 kilo marsepein). Ik heb nu Bakels/pettinice gebruikt en dat werkt echt veeeel fijner!

Maar ik tel ook de dagen af naar het einde van de zomer, wat taarten betreft dan... :S ;)

Groetjes, Adrienne

14

Adrienne schreef:

Lieve baby ja! ;)

En die opdracht, die was helaas voor dinsdag al :( Maar wie weet een volgende keer: Ze zei dat hubby+in-laws ook erg enthousiast waren ;)

Jammer maar het is fijn dat je taarten nu ook bij meer mensen bekend worden :)
Heb je album naar dr doorgestuurd want je koekjes zijn ook al zo mooi!

15

Heel mooie taart!  Leuke kleur en vooral de aparte vorm is leuk!

Groetjes, Myriam

16

Prachtige taart zeker met zon verhaaltje erbij

17

Mooie taart hoor! Ik vind het zo al moeilijk om een taart strak te krijgen, laat staan met relief en bij 38 graden! Top! :thumb:

Hij is prachtig! Wij hier al klagen met een beetje hitte (boven de 25C) maar goed de lucht is hier misschine ook meteen vochtiger..?? Wel een aardig advies van je met dat koelen, doe ik ook wel met de hitte, alleen dan iets korter. Anderen zetten hem even een korte periode in de idepvries, maar goed met een mega bruidstaart, zit je weer met ruimte...

Dat blauw is prachtig en de veloursroosjes ook!

Nou succes met alle komende bestellingen!

gr. Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

19

mooi gedaan hoor!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.