1

Onderwerp: recept witte chocolademousse

Ik lees regelmatig dat jullie taarten gevuld zijn met witte chocolademousse,

Ik wil het nu ook eens maken,maar kan geen recept vinden. Wellicht zoek ik niet goed.....Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt

Groetjes Petra

2

Re: recept witte chocolademousse

Probeer deze maar eens en je vervangt de donkere chocolade door witte!!! ;

Hier is het recept:

150 gram witte marshmellows (mini's of klein geknipt)
50 gram zachte boter
250 gram goede pure chocolade (klein gemaakt)
60 ml heet water (afgekookt)
250 ml slagroom (recept zegt dubbele room, maar ik heb bij gebrek aan gewone gebruikt)
1 tl vanille essence

smelt de marshmellows, de chocolade, de boter en het water in een steelpannetje (met dikke bodem) op een lage vuur. Regelmatig doorroeren.

Als alles een egale massa is vuur uitzetten en de mengsel laten afkoelen (tip: zet pannetje in een bodem koud water)

Slagroom met vanille-essence stijfkloppen. Vervolgens afgekoelde mengsel (hoeft niet koud te zijn, gewoon niet meer heet!) onder de slagroom scheppen. Effe in de koelkast afkoelen en KLAAAAAAAAR!!!! Heerlijke mousse, niks meer op laten stijven en veilig zonder rauw ei!!

Mocht je de choco-mengsel de heet laten, dan wordt de mousse erg vloeibaar na het mengen. Geen probleem, in koelkast af laten koelen en dan effe opkloppen.

Veel plezier ermee!!

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ik ga 't receptje ook eens uitproberen...
Ik ga er van uit dat je 't ook een dagje op voorhand kan maken ?

4

N_atalie schreef:

Ik ga 't receptje ook eens uitproberen...
Ik ga er van uit dat je 't ook een dagje op voorhand kan maken ?

kan natuurlijk wel, maar bedenk wel dat er slagroom in zit. en meestal is de taart niet binnen 3 dagen na het maken van de vulling opgegeten...
slagroomvullingen maak ik altijd pas op de dag zelf als ik hem ook ga vullen.

bij deen verkopen ze trouwens bakjes witte chocomousse, maar ja, niet iedereen heeft een deen in de buurt.