1

Onderwerp: TIP: Roomboter met minder vet en minder calorieen

Ik was vanmorgen bij de Super de Boer en zag daar roomboter van Linera. Die heeft minder dan de helft van het aantal calorieen en vetten dan de gewone roomboter. Beter dus voor een net iets slankere taart.

Hoop dat die lekker is!!

Groetjes Marlies

2 Laatst bewerkt door nicole th (21-08-2009 15:59)

Re: TIP: Roomboter met minder vet en minder calorieen

Ik heb vroeger eens boterroom willen maken met light boter en dat lukt niet hoor die ging gewoon schiften omdat er teveel aan water in zit!!!!Ik zou dus eerst maar eens met

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Te laat!!! :(

Heb net BC gemaakt met 2 pakjes linera boter. Het ging niet schiften maar het werd helemaal niets. Het ziet er qua structuur uit als een soort van gele room. Het blijft erg dun en wordt ook na het koelen niet stevig of opgeklopt.

Nu zo naar de supermarkt om nieuwe gewone roomboter te halen.

Geen tip meer dus maar een waarschuwing!!!

Groetjes Marlies

4

ik heb hier de laatste keer cc met [blue band idee] gebakken, werkte als een tierelier
bc wilde er ook niet mee lukken maar bakken ging prima
alleen denk ik niet dat je het luchtig genoeg kun kloppen voor biscuit mix, maar dat heb ik nog niet geprobeerd

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

Marlies-d schreef:

Te laat!!! :(

Heb net BC gemaakt met 2 pakjes linera boter. Het ging niet schiften maar het werd helemaal niets. Het ziet er qua structuur uit als een soort van gele room. Het blijft erg dun en wordt ook na het koelen niet stevig of opgeklopt.

Nu zo naar de supermarkt om nieuwe gewone roomboter te halen.

Geen tip meer dus maar een waarschuwing!!!

Wat jammer h

Vele en lieve groetjes Nicole

6

inge h schreef:

ik heb hier de laatste keer cc met [blue band idee] gebakken, werkte als een tierelier
alleen denk ik niet dat je het luchtig genoeg kun kloppen voor biscuit mix, maar dat heb ik nog niet geprobeerd

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar je bak biscuit toch niet met boter of margarine.. daarom heet et biscuit en geen cake.  CC's en muffins zijn weer een andere verhaal.

7 Laatst bewerkt door inge h (21-08-2009 22:16)

Canadesje schreef:
inge h schreef:

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar je bak biscuit toch niet met boter of margarine.. daarom heet et biscuit en geen cake.  CC's en muffins zijn weer een andere verhaal.

:O helemaal gelijk, het is vandaag echt mijn dag niet pfff
gaat eigenlijk al een hele dag zo dus soooooorrrrryyyyyyyy
bak de laatste tijd niet zo heel veel en dan voornamelijk cc, biscuit zit nog niet goed in mien koppie
maar de cc waren erg lekker ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

8

Ik was er al bang voor toen ik je kop las,dat kan haast niet lekkerder worden dan echte roomboter,dus ik blijf bij roomboter,dan maar wat meer calorieen :lol:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl