1

Onderwerp: Help! Botercreme niet goed meer? (spoed)

Een aantal weken geleden heb ik botercreme van de webshop gekocht. Ik heb deze 1x gebruikt en dat ging prima. Vervolgens heb ik deze luchtdicht en donker bewaard, zodat ik het nu weer kon gebruiken. Althans, dat was het idee.

De vorige keer was de mix meer "poeder-achtig", terwijl er nu allemaal redelijk grote "bonkjes" inzaten. Zou hij toch niet goed meer zijn? Ik heb hem net wel gemixt en hij wordt uiteindelijk aardig glad. Het pak zelf is redelijk hard aan de onderkant (voelt heel stevig aan zeg maar), maar dat was de vorige keer ook al zo.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2

Re: Help! Botercreme niet goed meer? (spoed)

Bedoel je de poeder uit de zak??

3

Ja, inderdaad. Gewoon de mix van de webshop.

4

Ik heb dat ook wel eens, heel lang mixen en dan verdwijnen die brokjes ook vanzelf. Succes

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

5

die brokjes komen volgens mij doordat het in een papieren zak zit. Is nog prima in orde hoor, poedersuiker heeft ook wel eens brokjes.

6

Toevallig net ook botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

et komt door de luchtvochtigheid... als jou container niet 100% lucht dicht is (btw dat is bijna altijd zo vooral als je goedkopere containers heb of gewoon een clip sluiting gebruik) dan KAN dingen wat stevig worden.  Dat gebeurd heel vaak met suiker producten. 
Kan geen kwaad gewoon extra mixen zoals iedereen al zei ;)