1

Onderwerp: cupcakes bekleden

Ik wil voor mijn verjaardag een aantal cupcakes maken en bekleden.
Nu zit ik met een paar vragen. Bij voorbaat alvast mijn excuses als ik naar de bekende weg vraag. Lees al een tijdje mee met het forum maar mijn dislectie maakt het erg lastig voor me om gericht alle informatie te vinden.

Moet ik de cupcakes eerst insmeren met boterkrem of zoiets of kan ik ze ook meteen bekleden?
Wat werkt makkelijker of is langer van te voren te maken fondant of marzepein?
Hoeveel cupcakes zou ik kunnen bekleden met 250 gram marsepein?

Groetjes Simone

2

Re: cupcakes bekleden

Het hoeft geen botercreme te zijn, maar iets van smeersel is wel nodig, anders valt je topper er zo weer af. jam kan ook, of chocopasta: als het maar lekker is en plakt :)

Fondant of marsepein, dat is heel persoonlijk, allebei is het goed van tevoren te maken, en wat fijner of makkelijker is, dat moet je gewoon ondervinden.

Ik reken zelfs zo'n 15 gram per cc, dus zou met 250 gr zo'n 15 a 18 cc bekleden, als het om een enkel rondje + kleine platte versiering gaat ( bloemetje oid) :)

Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik gebruik witte chocopasta om mijn cc's mee te smeren.
Smeren en gelijk decoreren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Nu zag ik bij de howto's dat cc ook bekleed kunnen worden met fondant. Het werd dat eerst vloeibaar gemaakt, en dan het cuppie erin gedoopt.

Zou dit ook kunnen met royal icing? Ik heb nog niet royal icing gebruikt, en ben daar benieuwd naar. Wordt dit hard, of blijft het dik/vloeibaar? En moet ik er dan iets aan toevoegen?

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

5

RI wordt hard, tenzij je er een beetje glycerine doordoet.

Groetjes, Adrienne

ok, en smaakt het dan op een cupcake? Of moeten al die kinderen dan straks naar de tandarts? :)

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

7

Tja, 't is erg zoet... maar dat is fondant natuurlijk ook :+

Ik heb het op een cc nooit uitgeprobeerd, op een koekje vind ik het wel erg lekker :Y

Groetjes, Adrienne

ok, nou ik ga het gewoon eerst op 1 cctje proberen. Ik zal wel laten weten of het gelukt is of niet...