1

Onderwerp: Waar omgeving Ede fondant/marsepein (+ evt andere ingr.) kopen?

Ik geloof dat er wel wat mensen hier uit de omgeving zijn dus vandaar mijn vraag. Kopen jullie je fondant/marsepein hier in de omgeving of online bij de taartenshop? Ik vind het zonde om steeds verzendkosten te betalen als ik er wat koop. Ik wil ook niet in 1 keer veel fondant kopen omdat ik daar weer niet genoeg voor bak (op dit moment dan). Ik hoop het dus hier in de buurt te kunnen kopen.
Zijn er nog andere winkels waar je leuke benodigdheden kan kopen? Ik vond laatst ergens op internet een winkel in Veenendaal, wilde contact opnemen of zij fondant verkopen maar ik heb de site niet opgeslagen en kan hem niet meer vinden :(

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2

Re: Waar omgeving Ede fondant/marsepein (+ evt andere ingr.) kopen?

in Veenendaal kun je bij de Scheepjeshof (Keuken&Koken) wel fondant en marsepein kopen, maar het is erg duur.
Zelf heb ik nog 2kg marsepein liggen, dus hoef nog niet zo nodig te bestellen, maar ms kun je met iemand anders uit Ede samen een bestelling doen??

Groetjes, Dorothea.

3

Ik bestel inderdaad meestal online. Heb ook wel eens wat bij Keuken en Koken gehaald. Voor een pakje voorgekleurde marsepein of fondant van 250 gram betaal je dan iets van 3,50. Wel duur dus maar wel een leuke winkel. Fondant heb ik de laatste keer in een grote emmer gekocht van 5 kilo dus ik kan even vooruit, verwacht rond oktober pas weer te gaan bestellen. Ben begonnen met 2 keer een kilopak kopen, die gaan lang mee qua houdbaarheid.

In Arnhem  heb je de tastyshop waar je ook terecht kan als je toevallig die kant op gaat.

Groetjes Marlies

4

Je kunt ook bestellen bij tastyshop daar kun je het ook ophalen ze zitten in Arnhem en hebben ontzettend veel leuke dingen en de service is super.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

5

Keuken en koken bedoelde ik inderdaad ja. Als die duur is wordt dat hem ook niet ;) Als ik eens in Veenendaal ben ga ik er wel even kijken (als ik het niet vergeet).
Tastyshop kende ik niet. Zit nu op de website te kijken. Goede tip van jullie, het ziet er netjes uit en is volgens mij iets goedkoper dan de taartenshop. Bedankt!

6

Ik doe het online, via de shop. Is makkelijk en heb je alles in een keer. Er is hier ook een bakker die marsepein verkoopt, maar dat is 18 euro per kilo. Dus dan koop ik het echt liever bij de shop.

7

De eerste keer bij de workshop in Hoorn gekocht, maar ondertussen al wel een keer bij de webshop bestelt. Komende tijd nog niks nodig, dus aan mij heb je qua samen bestellen effe niks.

8

Maarreh, als je besluit toch via de webshop te gaan bestellen, laat het dan even weten, ga ik toch even checken of ik niet stiekem iets wil hebben. :O

Groetjes Marlies

9

ik heb alleen tylose nodig...

Groetjes, Dorothea.

10

Hoi, ik kom ook uit Ede en koop dus idd ook wel eens spullen bij Keuken en Konken in Veenendaal, is niet echt voordelig dus...
Ik wil nog bestellen bij de webshop, of bij Tastyshop, dus als je de verzendkosten wilt delen, laat maar even weten, kunnen we al met zn drieeen doen.

@Dot:Ik MOET nog tylose halen in Veenendaal, want moet maandag taart bakken met 3D figuurtje, weet niet hoeveel je nodig hebt, dan mag je bij mij wel komen halen.

Groetjes, Berthine

Groetjes, Berthine
Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.....

11

waar haal jij dan tylose?? Ook bij Keuken en Koken?? Heb het daar nog niet gezien.. ms niet goed gekeken?

Groetjes, Dorothea.

12

Daar heb ik het ook niet gezien hoor.

Ik voel overigens wel een freubelavond in Ede/Veenendaal aankomen......;)
Ik wacht even mijn verjaardag af met bestellen want vraag nog wat taartspullen/cadeaubonnen dus dan heb ik meteen een overzicht van wat ik nog hebben wil en bonnen om uit te geven...

Groetjes Marlies

13

haha, dat zou wel een goeie zijn, er zijn er onderhand genoeg!

Groetjes, Dorothea.

14

Michelle87 schreef:

Ik geloof dat er wel wat mensen hier uit de omgeving zijn dus vandaar mijn vraag. Kopen jullie je fondant/marsepein hier in de omgeving of online bij de taartenshop? Ik vind het zonde om steeds verzendkosten te betalen als ik er wat koop. Ik wil ook niet in 1 keer veel fondant kopen omdat ik daar weer niet genoeg voor bak (op dit moment dan). Ik hoop het dus hier in de buurt te kunnen kopen.
Zijn er nog andere winkels waar je leuke benodigdheden kan kopen? Ik vond laatst ergens op internet een winkel in Veenendaal, wilde contact opnemen of zij fondant verkopen maar ik heb de site niet opgeslagen en kan hem niet meer vinden :(

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik bestel altijd bij de online shops... veel goedkoper dan bij keuken en koken...en daar hebben ze niet zoveel assortiment van marsepein en fondant... Ik woon zelf in veenendaal....

cake a day, takes the sorrow away!!!!

15

Dot schreef:

waar haal jij dan tylose?? Ook bij Keuken en Koken?? Heb het daar nog niet gezien.. ms niet goed gekeken?

Ja, heb daar in juli Tylose gekocht, Het heet Jem Petal Powder en zit in een potje van 55 gram, kost 5 euro.

Trouwens: heb jij enig idee of er hier in de buurt ook workshops worden gegeven?

Groetjes, Berthine

Groetjes, Berthine

16

ja, als je verder niets nodig hebt, is het wel handig, maar voor anders is het wel 1,05

Groetjes, Dorothea.

17

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125508550

Groetjes, Dorothea.

18

Voor workshops in de buurt, ik heb laatst deze site gevonden alleen geeft ie een foutmelding als ik op workshops klik: http://www.kunstzinniglekker.nl/start.htm

Ik weet nog niet of ik wat ga bestellen omdat ik niet weet of ik nog taarten ga maken. Ik vertrek namelijk over 7 weken voor 3,5 maand naar Australie. Tuurlijk vind ik het leuk om taarten te maken maar ik heb mn geld daarvoor ook hard nodig. Mijn vader is in september jarig. Ben nog in twijfel of ik voor hem een taart ga maken. Als ik voor die taart fondant bestel 'moet' ik er sowieso nog 1 maken omdat mn fondant beter maar op kan zijn voordat ik naar Australie ga.
Ik ga hier thuis nog even overleggen en dan horen jullie vanavond of morgen van mij ;) Kunnen de mensen die eventueel wat willen bestellen daar nog op wachten :P ?

Weet 1 van jullie of de Hanos in Apeldoorn rolfondant verkoopt? Ik heb begrepen dat niet iedere Hanos het heeft namelijk. Ik sta ingeschreven bij de kvk alleen heeft het niks met horeca te maken. De een zegt dat je altijd een pasje krijgt, de ander zegt dat je wel iets met horeca te maken moet hebben. Ik kan eventueel wel wat verzinnen zodat ik hopenlijk toch een pasje krijg ;)

19

Hanos? Geen idee.

Meeting ben ik van de partij.

Voor workshops moet je eigenlijk naar Peronne (www.tijdvoortaart.nl)

Groetjes Marlies

20

Ik wil toch nog 1 kilo witte fondant kopen, en misschien nog gekleurde fondant

21

ja, ik wil toch ook nog bestellen.
2kg marsepein en 1 bakje tylose. dus zeg maar wie er bestelt!

Groetjes, Dorothea.

22

Binnenkort geef ik ook workshops!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

23

@Michelle en Dot:
Wanneer bestellen jullie??? Ik wil zooooooo graag de sugargun hebben en nog wat uitstekertjes misschien. Heb trouwens mijn vorige bestelling gedaan bij Taartendecoratie. Goede kwaliteit en snelle levering. Maar tastyshop vind ik ook best hoor. Laat maar effe weten wanneer en waar, dan geef ik exacte bestelling door. Michelle, bestel jij dan??
Hoor t wel.
Groetjes, Berthine

Groetjes, Berthine

24

Charissa schreef:

Dan willen wij natuurlijk wel als eersten he,dat begrijp je zeker wel!!!;)
Maar, leuk!!!! Hou je ons op de hoogte????

Groetjes, Berthine

25

Charissa schreef:

Ik hou je in de gaten!

oefening baart kunst! Groetjes Natasja