1

Onderwerp: Hoe ga ik dit doen????

Gisteren ben ik aan het bakken geslagen. een klein taartje voor mijn schoonvader omdat die geholpen heeft mijn nieuwe oven te plaatsen en

2

Re: Hoe ga ik dit doen????

:/ Je zult toch het probleem iets preciezer moeten omschrijven om te kunnen troubleshooten...

Marsepein plakt altijd wat, en scheuren kan door allerlei redenen komen.

Kun je wat preciezer beschrijven wat je gedaan hebt en waar het misging?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Scheurde het bij het op de taart leggen of nadat het op de taart lag bij bijvoorbeeld de randen?

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

ik ga je even verplaatsen naar de juiste rubriek, babbel is om te babbelen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Het scheurde op de randen. En het plakte verschrikkelijk. Ik heb vorige week ook een taart bekleed en die ging wel goed.

Ik heb dus wat poedersuiker op mijn  blad gestrooid en wat aan de deegroller en heb het vlak gemaakt. Toen voorzichtig opgepakt en op de taart gelegd. Vanaf toen ging het fout, de randen scheurden en ik kreeg het niet goed glad ( was wel een klein taartje trouwens....)
Kan het aan de temratuur gelegen hebben? Of deed ik iets fout?

6

misschien te dun uitgerold in combinatie met de warmte. Want bekleden met weer als gisteren is vaak niet leuk :(

7

Ik denk ook wat Alexia al zei: met deze temperaturen kun je beter echt vrij dik uitrollen. Verder zou ik niet 'wat' poedersuiker gebruiken, maar royaal.

Plak je je plak goed over je hele roller of met je arm op? Als je het aan een zijkant beetpakt gaat ie zeker scheuren.

Als je lap eenmaal over je taart ligt helpt het om meteen de bovenrand goed vast te zetten mbv je handen of een smoother en dan pas langs de zijkant naar beneden te gaan stukje bij beetje.

Succes!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>