1 Laatst bewerkt door dwirp (20-07-2009 14:21)

Onderwerp: stapeltaart

binnenkort mag ik als opdracht mijn eerste stapeltaart maken. maar nu vraag ik me af hoe ik dit doe. een echte meidenstapel (heb al inspiratie opgedaan hier op het forum).

moet ik beide taarten helemaal bekleden voor ik ze op elkaar zet? of zet je ze eerst op elkaar en bekleed je daarna? ik  heb al douwels gekocht om in de onderste taart te zetten. daarop komt dan een vetvrijkarton heb ik ook al begrepen met daarop de volgende taart.
moet ik qua vullingen nog ergens rekening mee houden?
en hoe doen jullie dat met vervoer? de opdrachtgeefster komt de taart zelf ophalen maar moet daarna nog bijna een uur in de auto zitten. 2 los meegeven en zelf laten opstapelen? of het geheel opgestapeld en al meegeven?
alvast bedankt voor alle reacties.

groetjes anneke

oja en hoe groot moeten de taarten zijn als het voor 25 - 30 personen is? ze wil graag een stapeltje van 2 hoog.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

Re: stapeltaart

Eerst bekleden, daarna stapelen.
Bij tartacadabra staat een heel goede how-to.

Ik zou de taart gestapeld meegeven, denk ik.
Dan kun je het naadje tussen de taarten nog netjes afwerken.
Dat gaat niet als je een ander de taart laat stapelen.
Misschien kun je voor de stevigheid in het midden een dowel door de hele taart doen (dus door 2 taarten)
Niet van bovenaf, want dan heb je een gaatje, maar in het midden van de onderste taart een langere dowel en dan zorgen dat je een gaatje in het karton van de bovenste taart hebt.
(Ik heb er geen ervaring mee, maar zo zou ik het doen)

Qua vullingen hoef je nergens rekening mee te houden.

Succes ermee!

If live gives you lemons, make lemonade!

3

Inderdaad bekleden en dan stapelen.

Ik geef altijd gestapeld mee, als je de naad tussen de 2 taarten hebt afgewerkt is het stevig genoeg.
Wat ik altijd doe is de taart inpakken in 2 taartdozen. 1 deel onder, 1 deel boven, en aan 2 zijkanten 1. Dat gaat gewoon goed. Ik heb zo al meerdere malen een stapel van 2 of 3 vervoerd.

4

Als de onderste taart 32 cm is, hoe groot moet je dan de doos hebben? (het is een stapel van 3) want ik moet dan nog een eindje rijden voor de taart goed en wel aankomt (dus lijkt het me wel verstandig hem nog even in te pakken).

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

5

minimaal 35. Tenzij je er een onderplank onder hebt van 35, dan moet de doos groter zijn.