1

Onderwerp: beginners spuitzak-vraag

Ben er vandaag achter gekomen dat er een echte taarten-winkel in Den Bosch zit en ik ben er met 10 minuutjes fietsen :D

Was van plan (voor heet eerst) een spuitzak te kopen en ik heb hem daar gekocht met alle soorten spuitmondjes in een beginners-set.

Maar nu mijn vraag :o

Hoe moet je zo'n zak wassen? moet hij gewoon mee met de pannen in het afwassopje of kan ik de zak mee laten draaien in de wasmachine?
Of moet ik er nog iets anders mee doen???

Alvast bedankt voor het antwoord :D

PS.  Nog een vraagje: kan je van zelfgemaakte icing van eiwit en poedersuiker roosjes spuiten, of moet ik daar iets anders voor in huis halen?

In mei leggen alle vogels een ei
En in Maart.... Bak ik daarvan een Taart !!!

2

Re: beginners spuitzak-vraag

je spuitzak even in je panne sopje schoon maken en evet binnenste buiten keren wel goed laten drogen dit kun je doen door middel van ophangen (gaat het beste)

ik zou hem niet in de wasmachiene doen

met icing kan ik je helaas niet hepen daar kan ik ook niks mee

succes

3

Je kunt van zelfgemaakte icing goed roosjes spuiten hoor. Zorg voor de goede dikte, en het gaat je helemaal lukken! Succes!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

4

Bedankt voor de reacties :D

Ik ben aan de slag gegaan en heb mijn eerste roosjes op een bordje staan.
Ik heb de icing gemaakt van vers eiwit en het gaat uitstekend!

Hoe kan ik de ongebruikte icing het beste bewaren? En de roosjes die ik af heb, hoe kan ik die het beste  bewaren?
Of moet ik ze maar meteen opeten :P omdat het met vers ei toch niet goed blijft???

In mei leggen alle vogels een ei
En in Maart.... Bak ik daarvan een Taart !!!

5

Met roosjes van icing is het de bedoeling dat je ze laat drogen. Ze worden dan hard. Geen idee hoe het dan met bederfelijkheid zit van verse eiwitten.
Zachte roosjes worden gespoten van botercreme..

Groetjes, Elly

6

Je kunt ook icing zelf maken met eiwitpoeder in plaats van eiwit, dan heb je geen risico met de rauwe eiwitten.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me