1

Onderwerp: Veilige vullingen.... hellup!

Hey iedereen

ik moet tegen zaterdag 2 taarten maken en wou ze vullen met aarbeienmousse... maar nu heb ik al gelezen dat je dan voorzichtig moet zijn en zeker de mousse niet in aanraking mag laten komen met je suikerpasta... Bovendien weet ik niet of ik mijn taart vrijdagmorgen kan maken om ze zaterdagmiddag op te eten?
Zit er dan teveel tijd in tussen het maken van een slagroomvulling het eten zodat die misschien zuur wordt?

Kan ik beter kiezen voor veilige vullingen aangezien ik nog geen topper ben :-)
En wat zijn dan veilige maar lekkere vullingen... die niet fragiel zijn en risico hebben om zurig te worden of die fondant laten smelten....

Graag jullie heel gewaardeerd advies...

Verder kan het toch h

2

Re: Veilige vullingen.... hellup!

Voor taarten met aardbeien vulling gebruik ik zelf mona aardbeienkwarktaart toetje met een laagje verse aardbeien erop. Erg lekker en is bij mij nooit uitgelopen, als je maar goed afsmeert met botercreme of pati creme in mijn geval. Gewoon een goed dijkje spuiten en dan gaat het helemaal goed. Je zou ook paticreme kunnen gebruiken als vulling en daar aardbeien smaakje aan toe kunnen voegen. Wordt zeker niet zuur en laat de fondant niet smelten.

En vrijdag maken en zaterdag eten kan prima wat mij betreft, zolang je hem maar in de koelkast bewaard. Ik heb een taart met deze vulling weleens 4 dagen later nog gegeten en was nog steeds lekker.

3

Ik gebruik de verse aardbeienmousse... verse aardbeien pureren (paar laat ik heel) en dan kloppen met slaroom... en even op laten stijven... evt klopfix erbij kloppen.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

4

Is die mona aardbeienkwartaart toetje hetzelfde als de mix van aarbeien?

5

Ik weet niet welke je bedoelt..maar het mona toetje vind je gewoon kant en klaar in de supermarkt, bij de puddingen. Die kun je gewoon zo in de taart stoppen.

6

Botercreme met Aardbeientova (dat is zo'n flesje aardbeiensaus) Erg lekker en veilig met alle weersoorten en dat dan op een dun laagje aardbeienjam. Trouwens erg lekker in combinatie met een laagje BC met chocopasta.....

Groetjes Marlies

7

I never use standard butter cream for my cakes so I have to be very careful with the places when fondant is touching the cream; twice my cakes were ruined because of that and I had to decorate them all over again...
Tought by the experience I started using chocolade pasta for covering the outside of the cake... I buy Nutella, or dark or white chocolate cream from AH. They work brilliantly, end up very smooth and also help to hold the cake together when you cool it;
I really reccomend that method:)

8

Hoe langt blijft slagroom en banketbakkersroom goed in een taart?
Kan ik ze vrijdagmorgen vullen en zaterdagmiddag opeten?