1 Laatst bewerkt door Mariska1984 (19-08-2009 07:53)

Onderwerp: Wat een ramp die JEM parasol en stoel

pfffffffff gisteren wilde ik een leuk taartje maken voor mijn schoonmoeder.
Met de JEM uitstekers, parasol en strandstoel. Nu is mijn engels wel redelijk
maar niet in taarten-taal haha :P. Ik had maandag al alles klaar gezet, fondant
met tylose gedaan en gekleurd en op het parasolletje laten drogen... ook had ik het
stoeltje uigestoken en latlen drogen. Maar tot mijn verbazing toen ik gister thuis kwam was mijn parasolletje niet meer lila met wit maar blauw met wit! En de onderkant van de parasol was nog wel lila???????? Weten jullie hoe dit kan??? Ik probeerde het stoeltje in elkaar te zetten maar dit lukte me ook echt niet! De stoelpoten braken :S toen maar weer nieuwe gemaakt en in de oven laten drogen.... toen weer een poging en: KRAK, weer gebroken!!!!
Nou ik ging nog net niet me me vuisten in me zojuist bekleden taart slaan!!! Nou ik dacht ik ga het stokje maar is aan me parasolletje lijmen.... Maarja hoe moet dat.... ik een bolletje fondant erop geplakt en geprobeerd om het stokje jaar in te wurmen... maar ik denk iets teveel lijm want het leek na een kwartiertje
of het gesmolten was ohhhhhh. Toen had ik dus alleen nog maar een verlaten strand! Ik achter de pc om half 1 's nachts (terwijl ik er 's ochtends om 06.15 uit moet) op zoek naar iets leuks om erbij te doen. Slippers....pff lukte ook niet! Een KRAB :D dat kan ik wel en ja hoor die is gelukt hahahaha. Maar ja nu heb ik toch nog
niks op het zand.... Toch nog maar ff een nieuw parasolletje gemaakt en in de oven gedroogd en toen vanmorgen om 06.30 het parsolletje op de taart! Maar weten jullie hoe ik dat gedaan heb met het stokje :D:D:D hahahahaha een sateprikker tot onderin me taart gestoken en toen de parasol erop! Nou ik vond het gescheten! Geen zin meer in! Hij staat nu bij me schoonmoeder op de tafel (ook nog gebracht om 07.15) dus ik hoor in de loop van deze ochtend wel hoe ze hem vindt smaken en of ze hem mooi vindt! Was ook nog is een half uur te laat op me werk: niet omdat de brug open stond maar door een PARASOL!!!

Maar wie heeft er voor mij een duidelijke beschrijving om een parasol en een stoeltje te maken??? Ik ga van de week flink oefenen want het moet me toch echt lukken! Ik heb geen

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

2

Re: Wat een ramp die JEM parasol en stoel

stond de how to hiervan niet in de mjam taart?

Kim

die heeft ze niet, had al met mariska gemaild.

- verkleuren komt door dag-/zonlicht, donker wegzetten dus
- ik gebruik meestal half fondant, half gumpaste en beetje tylose, dan is het wat soepeler en breekt minder snel.

en het is ook een geduldwerkje hoor! wel jammer dat het mislukt is

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Nee die had ik idd niet. Ik moet morgen toch even langs Marianne dus dan ga ik gelijk ff dat tijdschrift meenemen!

Maar Tirza, hoe bevestig jij het voetje van de parasol aan het parasolletje?

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

heb de parasol niet en nog nooit gemaakt. zal even kijken in mjamtaart

groetjes Tirza     

bolletje fondant met tylose vastlijmen in de parasol en vervolgens met lijm de stok erop lijmen. ondersteboven laten drogen evt met ondersteuning vaneen spons oid

anders nathalie even mailen, zij heeft de taart in mjamtaart gemaakt

groetjes Tirza