1

Onderwerp: bavarois vulling en onweer

Hee hallo,

ik heb voor a.s. vrijdag een bestellinkje voor 2 kleine taartjes. Mijn schoonmoeder wil die op een feestje als cadeautje weggegeven.
Nu wilde ik eigenlijk morgenavond de biscuits bakken en dan donderdagmiddag/avond vullen en afwerken. Vrijdag heb ik maar h

Re: bavarois vulling en onweer

??? Ik heb er nog nooit van gehoord!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

3

Onweer???!!! Ik kan me niet voorstellen dat donder en bliksem invloed kunnen hebben op je slagroom ;)

Natuurlijk moet je bij warm weer wel extra voorzichtig zijn met temperatuurgevoelige vullingen, dus goed gekoeld houden. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Misschien dat je de zgn. hondsdagen bedoelde? Maar als je alles goed koel houd, kan het bijna niet mis gaan! En als je het echt niet vertrouwd kun je alsnog voor "veilige vullingen" kiezen, die houdbaar zijn buiten de koelkast.

5

HAHAHA!!!!!! Ja voor de uitvinding van de koelkast natuurlijk!!!!
:lol: ;)
Gewoon in de koelkast dus, want met of zonder onweer houdt geen enkele taart het lang vol bij 30 graden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ik begrijp wel wat je bedoelt en vraag het ook af hoor!Soep kan  ook zuur worden bij onweer!!!

Taartdecoratie en workshops!

7

:Y klopt!! Om precies dezelfde reden :Y :)

8

ja ik ken het alleen van soep...

groeten, Bianca
TAART in huis

9

yep, 4 liter soep weggeknikkerd. (te langzaam afgekoeld om in de koelkast te zetten, volgende keer toch maar kleine bakjes de koelkast in)

Omdat onweer bijna altijd na warm broeierig weer komt is het vooral het warme en broeierige dat de bacterieen welerig doet tieren en niet zozeer het onweer zelf, althans dat is nooit bewezen.

Alles goed???? nee 3 fout

10

als de taart al in de koelkast is heb je denk ik geen probleemen..
maar et is echt waar melk producten en vlees kunnen sneller bederven als er omweer in de lucht is.  omdat net voor et gaat omweeren zitten er andere bacterien in de lucht.  Raar maar waar hahahahaha.

11

heb het ook al een paar keer gehad met soep. ook net voor mijn maandelijkse periode soep maken is ok geen goed idee

12

jolanda80 schreef:

heb het ook al een paar keer gehad met soep. ook net voor mijn maandelijkse periode soep maken is ok geen goed idee

....... Handen wassen voor je eraan begint?.......... (Dat, of je bent gewoon zo sjachie dat je er de verkeerde dingen ingooit door de stress. ;) (zou wat voor mij zijn))

13 Laatst bewerkt door Leona (02-09-2009 14:12)

Manni schreef:

Hee hallo,

ik heb voor a.s. vrijdag een bestellinkje voor 2 kleine taartjes. Mijn schoonmoeder wil die op een feestje als cadeautje weggegeven.
Nu wilde ik eigenlijk morgenavond de biscuits bakken en dan donderdagmiddag/avond vullen en afwerken. Vrijdag heb ik maar h

gek op Taart!

14

leona&co schreef:

Dat zegt mijn schoonmoeder ook altijd, maar ja die zegt wel vaker wat, zo zou kippesoep ook kapot gaan na/ tijdens onweer?? duss.. maar volgens mij niet hoor

soep kan ook kapot gaan van onweer idd.

@mirjam5 ik was tig x per dag mijn handen heb het al vaker gehoord dat mensen het hebben gehad.

15

jolanda80 schreef:
leona&co schreef:

Dat zegt mijn schoonmoeder ook altijd, maar ja die zegt wel vaker wat, zo zou kippesoep ook kapot gaan na/ tijdens onweer?? duss.. maar volgens mij niet hoor

@mirjam5 ik was tig x per dag mijn handen heb het al vaker gehoord dat mensen het hebben gehad.

oh dus heeft ze toch gelijk.. jammer :lol:

gek op Taart!

16

leona&co schreef:
jolanda80 schreef:
leona&co schreef:

oh dus heeft ze toch gelijk.. jammer :lol:

ja sorry geef smoeders niet graag gelijk haha maar hier kom ik niet onder uit :)

17

nou geeft niet hoor, hihi kun je niks aan doen alleen ga echt niet tegen haar zeggen dat ze toch wel gelijk heeft.. kijk wel uit   :lol:

gek op Taart!

18

Nou ja, dan heb ik zeker een bliksem-beveiligde koelkast....... :+

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bavarois vulling en onweer