1

Onderwerp: Biscuitmix voor Dobos taart?

Ik wil morgen een dobos taart gaan maken, maar heb nog biscuitmix liggen. Kan ik die hiervoor gebruiken? Een dobos taart is een taart die bestaat uit 6 hele dunne lagen die op elkaar geplaatst worden met daar tussenin botercreme. Mijn bedoeling is om er een mix van mascarpone en lemon curd tussen te doen. Lekker fris lijkt me...
Ik weet dus alleen niet of ik van de biscuitmix echt hele dunne lagen kan maken?

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

2

Re: Biscuitmix voor Dobos taart?

Dat kan wel, maar dan een heel dun laagje en heel kort bakken. Ik denk dat het echt even zelf zoeken is hoeveel en hoelang.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ja ik zat zelf te denken aan iets van 5-6 minuten bakken per laagje. Maar ik wist niet of de biscuit zelf er geschikt voor was omdat het oorspronkelijke recept gewoon cakemeel en eieren dus ik denk ik check het even!

4

Voor een 1 cm dikke laag beslag moet je het 10 minuten bakken op 225 graden zegt mijn boek. :/
Ik zou een lagere temperatuur aanhouden en een iets dunnere laag beslag. Hoe dun moesten de lagen worden?

Ow er staan veel te veel lekkere dingen in dat boek :D

5

Haha... ik ken dat probleem (van teveel lekkere dingen..) :Y De laag moet dunner worden als 1 centimeter. Ik denk zoiets van een halve centimeter. Het is oorspronkelijk een grote taart, maar ik ga kleintjes maken, dus ik maak 1 dunne laag en steek dan kleine rondjes (nou ja, niet heel klein) eruit. Ik denk dat een halve cm dik genoeg is als je 5 lagen wilt maken toch? Incl vulling wordt het dan toch nog wel een heel torentje... En als het te dun is plak ik er gewoon nog een laagje bij... :) 200 graden doen?

6

Ik was al naar bed ;)
zelf zou ik het op de normale temp, 170 graden, bakken. Ben bang dat het anders heel gauw harde plakjes worden. Maar zou zeggen, test het uit en laat het weten :) En de foto uiteraard :D

7

:) Ik ga het zometeen maken dus ik hou je op de hoogte!

8

Het is uiteindelijk op normale temperatuur een minuut of 7 a 8 geworden. Het is heel erg afhankelijk van hoe dik je de laag smeert, dus dat is een beetje lastig maar wel redelijk goed te zien of de laag goed is of niet.... En pfftt, nou lukt mijn botercreme weer niet...