1

Onderwerp: Help! Traktatie kinderdagverblijf

Jawel, een jarige op een kinderdagverblijf betekend ook trakteren.....
Nu had ik in gedachten cupcakes, dan "iets" er bovenop en dan zijn op 1 na grootste held pooh erop. Hier heb ik al wat voor gekocht bij de supermarkt, dus dat is geregeld.
Maar nu... wat smeer/doe ik op de cupcakes? In iedergeval iets met een kleurtje, maar doe ik fondant, of marsepijn, of fondantglazuur of royal icing?

Ik zie eigenlijk door de mogelijkheden mijn mogelijkheid niet meer :-(
Nu had ik bij de shop de fondantglazuur op mijn lijstje staan, maar kwam nu ook de mix voor royal icing tegen.

Die royal icing is toch het "gewone glazuur" wat je ook kan maken van poedersuiker en water?
En zou fondant misschien niet te "zwaar" worden voor ukkepukken tot 4 jaar?
Onze kleine man heeft er geen problemen mee met fondant.... het kan niet zoet genoeg zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee... cupcakes voor op een kinderdagverblijf?

Alvast bedankt

Groetjes Melanie

2

Re: Help! Traktatie kinderdagverblijf

Royal icing word hard. Waarom doe je niet een klein toefje botercreme in een kleurtje op je cc-je? Ik heb dat ook gedaan bij de traktatie van mijn 4-jarige zoon voor de PSZ. "Onze" kids hebbben het helemaal opgegeten.

Hieronder een foto van mijn traktaties:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EUZN83KG.jpg

Volg je hart...want dat klopt!

3

Je kunt ook gewoon rolfondant nemen, met een uitsteker uitsteken en dit vastkleven op je cupcakes met botercr

4

Heb cupcakes gedaan voor op school. Mijn zoontje houdt van piraten, dus piratencupcakes. De kinderen vonden het super.

Je vind ze op: www.cakedesign.be

5

Ik heb toen (voor psz) gewoon mini roze koeken gekocht en daarop Bert en Ernie van Marsepein. Was een groot succes bij de kids :Y

6

of een beetje glazuur maken van poedersuiker met een heeeel klein beetje water erbij. Kleurtje erdoor en klaar. Meeste kids vinden dat heerlijk.

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

7

Ik had kant en klare glazuur van Dr. Oetker gekocht. Lekker makkelijk een dotje erop en daarop had ik ouwelplaatjes van Dora geplakt. Lekker en supermakkelijk en was echt een hit. (een kinderhand is snel gevuld....)

Groetjes Marlies

8

Ik had cupcakes met witte chocopasta en discodip.

9

op het kdv zitten veel kleinere kindjes. daarom had ik minicupcakejes gedaan. dat was genoeg voor die ukkies!
beetje jam of botercreme en het plaatje erop. ik had een frosty plaatje van hello kitty uitgeprint.