1

Onderwerp: Eerste keer bakken maar niet helemaal blij

Hey dames

Ik heb volgens het receptje onder Recepten - Bakken - Basisbiscuit een taartje willen maken dat ik wou gaan vullen..... Nu heb ik alles volgens het boekje gedaan maar ik mag al heel blij zijn als mijn taart 2 cm hoog is en ik hem kan doorsnijden om te vullen.. wat heb ik verkeerd gedaan of is een basisbiscuit niet bedoeld om hoog te worden?

Enne... dom beginnersvraagje maar met 24 cm bedoelen ze toch de diameter h

2

Re: Eerste keer bakken maar niet helemaal blij

:think: Als je alles volgens het recept gedaan hebt zou het toch echt meer moeten worden... Kun je het eens precies beschrijven, alle stappen die je gedaan hebt?

En 24 cm is inderdaad de diameter :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Hey Adrienne

Lief dat je reageert... het enige dat ik misschien enigzins eventueel :-) verkeerd zou kunnen gedaan hebben, is dat ik de eieren eerst ben beginnen kloppen en dan pas na 4 minuten ben beginnen mixen (wou het op de old skool manier doen maar mijn arm begaf het zowat) en dan heb ik nog 5 minuten gemixt en de kom stond in een badje warm water (zoals het moest als het geklopt werd) Misschien had ik dat niet mogen doen?

4

5 minuten mixen is denk ik niet genoeg... Je kunt gewoon meteen beginnen met de suiker en eieren samen te mixen, maar dan echt minimaal tien minuten ( 15 mag ook best!) En daarna pas het meel+maizena erdoor, snappie?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

de eieren met suiker zijn "goed" als ze helemaal dik., wit en lobbig zijn.

6

Ik weet niet welk recept je hebt gebruikt, maar dit komt mij niet bekend voor :)
De eieren moeten ligt warm zijn, dus er zijn recepten dat je de eieren vooraf in een schaaltje warm water legt, maar ook een recept waar je wat eetlepels warm water toevoegd aan het ei.
Mijn tip: koop gewoon de mix van de webshop hier....
Ik loop ook al maanden te pielen hoe ik een mooi, hoog kapsel krijg, en heb verschillende recepten gebruikt. Die mix is zo makkelijk en snel en hoog! (Al doe ik altijd wel ietsje meer in het bakblik dan op het schema staat). Dat maakt het bakken wel leuker.
Succes!!

7

Inderdaad minimimaal 10 minuten mixen en zorg dat je eieren op kamer temperatuur zijn dus niet uit de koelkast.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

8

en dan ook het meel niet mixen maar er langzaam doorheen spatelen

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

9

Ik heb al meteen een aantal tips ontdekt die ik nog niet toegepast had.... ik weet dus weer wat doen! Spannend!

Bedankt dames!

10

hoi

ik had dit ook bij me eerste taart... de tweede taart heb ik echt 15 min geklopt en toen snapte ik waarom de eerste mislukt was..

liefs lin