1

Onderwerp: vochtbescherming

Hoi, ik heb toch ook al wat taarten op mijn naam staan, maar steeds vaker merk ik dat de vulling (jam of banketbakkersroom of zo) in het biscuit trekt.
Ik maak altijd de taart 1 dag van tevoren, en dan zie je eigenlijk niets meer terug van de vulling. Deze is dan voor een groot gedeelte in de biscuit getrokken.

Nu heb ik ergens toevallig gezien op een gekochte tompouce, dat er een of ande wit laagje gesmeerd is op de koekdelen ter bescherming van het vochtontrekken aan de pudding.
Heeft er iemand misschien een ideetje hoe ik dat kan doen voor de bruidstaart die ik vrijdag a.s. klaar moet hebben?

2

Re: vochtbescherming

Hoe je dacht dat deze vraag in de tweede-kans-bakspulletjes hoorde is me een raadsel ;).

Maar ik zou het denk ik met een heel dun laagje gelatine proberen. Tenminste, dat is volgens mij dat laagje dat je bedoeld. Ik herken je probleem eigenlijk niet; hoe dik is je laag vulling dan?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Adrienne schreef:

Hoe je dacht dat deze vraag in de tweede-kans-bakspulletjes hoorde is me een raadsel ;).

Mij ook ;)

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ik herken het ook niet, maar een laagje botercreme zou ook moeten volstaan toch?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door bloempje5174 (18-08-2009 08:39)

Ja sorry, het is mijn eerste bericht geweest, en was eerst even allerlei berichten aan het bekijken op het forum. En ja het was ook laat (of vroeg :rolleyes:). Waarschijnlijk heb ik toen vanuit dit thema de link gevonden om een nieuw bericht te maken. sorry. :O

En eigenlijk vind ik botercreme niet lekker. Ik ben dan ook naarstig op zoek naar een alternatief.

6

waarom niet een laagje chocolade (gesmolten)... uit laten harden en dan de laag vulling erover heen..?

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

7

MirKool schreef:

waarom niet een laagje chocolade (gesmolten)... uit laten harden en dan de laag vulling erover heen..?

Gr, Miriam

Bedankt, ga ik gelijk proberen!