Onderwerp: "Puzzel-ogen" van marsepein/fondant of verven ???

Hallo!!!  *)

Ik mag voor zaterdag Cars en Tinkerbell Puzzelen. Heel leuk maar aangezien ik Dopey's ogen al een ramp vond vraag ik graag tips om me door deze  "zware taak" heen te helpen

Maken jullie de ogen met marsepein/fondant of word er veel geverfd????

Ik heb al op het forum gezocht maar alle topics hierover zijn al wat ouder en wie weet zijn er forummers met veel ervaring of die how to's weten!!  :think:

Ik heb al leuke plaatjes voor beide gevonden en het lijfje en de auto zelf gaan geen probleem worden neem ik aan maar ben bang dat ik ze met die ogen ga verpesten.

Alvast h

2

Re: "Puzzel-ogen" van marsepein/fondant of verven ???

ogen blijven lastig. Ik doe het eigenlijk altijd zo door een blauw balletje plat te drukken, daarin maak je een kuiltje en doe je een zwart bolletje en dan maar je daarin weer een ieniemieni kuiltje voor een wit stipje. Op de plek in de puzzel waar je ook komt maak je ook weer een kuiltje waar het oog in past.

En bij ogen is het wel zo dat oefening baart kunst. Maar om een gezicht sprekend te krijgen blijft moeilijk.

3 Laatst bewerkt door Tom Poes (17-08-2009 08:48)

Het kan allemaal!
Ik zelf werk het liefste met m'pein, maar voor wit moet je wel fondant. Ik probeer ervoor te zorgen dat je de volgende kleur steeds in een holletje van de eerdere kleur legt en dan zachtjes aanduwt, zodat het 1 geheel wordt en je geen 'torentje oog' krijgt
Dus eerst een holletje voor het oogwit, daarin een holletje voor de iris, daarin een holletje voor de pupil en evt. dan nog een ministipje wit erop voor wat leven in het oog. Omdat je de bolletjes allemaal weer een beetje plat duwt moeten ze dus steeds een slagje kleiner dan je echt wilt!

Dat laatste stipje wit doe ik trouwens ook wel vaak met een beetje witte kleurstof.
Wimpers en wenkbrauwen kun je met een eetbare stift doen of verven met een heel dun kwastje, wat kleurstof (eigenlijk het liefste poeder!) en een druppeltje rejuvenator spirit.

Trouwens goed kijken naar het voorbeeld waar de iris en de pupil moeten komen! Dat zorgt ervoor dat je prinses er niet als een 'oentje meloentje' uit komt te zien... :+!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Tom Poes schreef:

Trouwens goed kijken naar het voorbeeld waar de iris en de pupil moeten komen! Dat zorgt ervoor dat je prinses er niet als een 'oentje meloentje' uit komt te zien... :+!

Daar ben ik inderdaad z

5

O ja, beginnen met het gezichtje, dus niet eerst al uren aan de jurk werken en als het laat wordt, je het zat bent, de tijd dringt, je hoofdpijn heb gekregen van het turen, dan nog proberen om mooie oogjes te maken :D!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Tom Poes schreef:

O ja, beginnen met het gezichtje, dus niet eerst al uren aan de jurk werken en als het laat wordt, je het zat bent, de tijd dringt, je hoofdpijn heb gekregen van het turen, dan nog proberen om mooie oogjes te maken :D!

helemaal mee eens, EERST het gezicht en ogen en dan de rest

Hmmm, maar kan ik niet het lijfje en basis-gezicht eerst doen en een dag later de ogen en de mond voor elkaar zien te kijken. Als de ogen al niet lukken dan weet ik niet of ik nog zin heb in de rest.....

Maar aan de andere kant ... als het gezicht op het laatst mislukt dan is het lastig om weer te herstellen/vervangen.

Ik zal straks alle kleuren klaarmaken en de plaatsjes uitknippen en dan gaan we eens kijken.

Ik hou jullie op de hoogte!!