1

Onderwerp: hoeveel gram biscuit voor 30cm taart

ik heb een schema van een internetsite (die ik via dit forum gevonden heb) overgenomen en daar heb ik voor een 30 cm taart 600 gram biscuitmix, 470 gram ei en 60 gram water voor gebruikt. Deze heb ik toen uiteindelijk gebakken op 180 graden voor 50 minuten en het was een perfecte taart geworden. Maar nu kijk ik hier op deze site en daar staat heeel wat anders! Namelijk: 450 gram biscuitmix, 350 gram ei en 45 gram water. Nu is mijn vraag: hoe doen jullie dat?

Ik denk dat ik maar gewoon het schema ga aanhouden die ik ook al eerder heb gebruikt voor de 30cm en de 25 cm. Alleen nu ga ik de 20 cm bakken, maar die zal ook vast wel goed gaan! Maar toch vind ik dat vreemd het scheelt echt 150 gram biscuit!

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

2

Re: hoeveel gram biscuit voor 30cm taart

Toevallig het schema van Felicitaartjes gebruikt? Zo ja: als dat bevalt, gewoon blijven gebruiken. Dit staat tenslotte bij de tabellen:

(Let op: ze komen ze niet volledig overeen met de verhouding op de verpakking zelf; dit heeft o.a. te maken met afrondingsverschillen en persoonlijke ervaring. Het blijft dus een handreiking!)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag