1

Onderwerp: vla-achtige bbr

Gisteren taart gemaakt met bbr van funcakes. De verhouding van het pak aangehouden. De bbr bleef vla-achtig en werd niet zo heel erg lobbig.
Het was de 1e keer dat ik de bbr van funcakes gebruikte. Voorheen heb ik het van Taart en decoratie gebruikt, deze was wel lobbig. Misschien hebben zij een ander merk poeder?

Wie gebruikt de bbr poeder van funcakes en wat is jullie ervaring?

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

2

Re: vla-achtige bbr

Ik gebruik hem regelmatig en hier wordt het zeker lobbig. Hoe lang laat je het opstijven? Ik zet het vaak niet in de koelkast en dan is het met een minuut of 10 zeker goed.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door kicsi (15-08-2009 20:56)

Hoe lang mix je hem dan?

Ik zet hem na het mixen toch vaak nog wel even in de koelkast.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

4

Niemand een idee waarom hij zo dun blijft?

5

welke verhoudingen heb je gebruikt ?, gebruik je water of melk ?

Ik klop hem met de hand met een garde, gewoon even goed door elkaar geroerd en dan is hij meestal al met een paar minuten dik.

ik gebruik 100 gr. poeder en 250 ml koud water

6 Laatst bewerkt door kicsi (17-08-2009 06:48)

Ja heb ik ook gedaan dus snap niet wat er fout zo moeten zijn. En ik heb water gebruikt.
Met de andere was hij ook zo dik.:think:

7

Ik zou gewoon nog een beetje poeder toevoegen tot het de gewenste dikte heeft, ik denk dat je toch of teveel water of te weinig poeder hebt gebruikt...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"