Onderwerp: Diverse vragen voor gevorde taartenbaksters
Hallo allemaal,
Ik ben nu een aantal weken bezig, heb ook al heel wat spulletjes verzameld. Mega leuk en verslavend.
Nu heb ik een aantal vraagjes waar de meer ervaren taartenbaksters mij wellicht mee kunnen helpen. Ik heb al de zoekfunctie gebruikt maar kan niet overal een (duidelijk) antwoord op vinden.
1. Als je een stapeltaart maakt met dowels en kartonnetjes ertussen, hoe snij je deze taart dan aan? Als je bij de bovenste taart begint met aansnijden, komt er dan niet teveel druk op de onderste taarten? En blijft de bovenzijde van de onderste taart(en) wel mooi?
2. Hoe maak je brons, welk kleurpoeder is dit?
3. Ik gebruik de sugargun regelmatig, alleen gaan de meeste kleuren er nauwelijks doorheen. Dan doe ik veel crisco door de fondant, maar zelfs dat werkt heel erg moeizaam. Help? Is ie stuk?
4. Met dit warme weer is het bekleden een ramp, minder strak te krijgen. Doe jullie de taart na vullen afsmeren en dan weer goed koud laten worden in de koeling?
5. Waar kan ik leuke en goedkope taartstandaards vinden? In de webshop staan een aantal mooie, maar deze zijn erg prijzig...
6. Hoe plakken jullie hele dunne sliertjes (kleinste gaatje sugargun) op een taart? Ze werden al best wel snel hard bij mij, dus plakten niet goed. Ik moest lijm gebruiken maar dat zie je goed op de taart omdat de lijntjes zo dun zijn. Hoe kan ik dit voorkomen...
7. Taarten invriezen... zonder bloemen (zoals rozen) erop? Welke vulling kan niet ingevroren worden? (lees verschillende dingen) Zijn er kleuren die problemen geven bij ontdooien (uitlopen)?
8. Bij oilily taarten en andere ligt onderlangs een lange strook. Maken jullie die uit twee of drie delen of als geheel? Heb geprobeerd deze als geheel te maken, maar bij het op de taart doen rekt ie uit. Hoe doen jullie dit? Oprollen misschien, maar dan blijft de fondant plakken. (Ik werk met name met marshmallowfondant uit de webshop.)
Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast reuze bedankt!!!
Groetjes,
Andrea