1

Onderwerp: vierkante topsy turvy aanvraag...

laatst had ik een proeverij/gesprek met een koppel over een topsy turvy bruidstaart in het rond. Toen dacht ik die ga ik ook eens in het vierkant maken..even uitproberen als ik jarig ben of bij man lief zijn verjaardag of bij de kids...

Wat toen...bij een andere  proeverij wilde dit koppel een vierkantie topsy turvy...
estertje blij natuurlijk haha

MAAARRRR alles werk toch het zelfde als bij de ronde uitvoering?
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Bij de zoekfunctie kan ik hier niets op vinden...

Groetels Ester

Re: vierkante topsy turvy aanvraag...

volgens mij idd hetzelfde.
ik weet niet of je t boek cakes to inspire and desire van lindy hebt, maar daar staater ook n in. is wel wonky en niet topsy turvy, maar dan heb je een idee

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

nee dat boek heb ik niet. geen een boek haha ik ben geen lezer eigenlijk maar voor taarten wel misschien....eh de plaatjes dan haha

4

Ik heb wel een vierkante turvy gemaak, even zoeken.........

http://lh5.ggpht.com/_mhBNoKQ6ukc/SoXYiXPCNhI/AAAAAAAAApQ/WJkHV_d_A_U/s512/Hennie50.jpg

Ik heb ze alle kanten op scheef gezet, dus niet links/rechts/links scheef. Poehhh, hoe leg je dat uit. Creatief stapelen zeg maar :D
Het was niet heel veel moeilijker dan een ronde turvy, wat lastiger bekleden met de hoge hoeken, een structuur mat gebruiken is daarbij niet handig ;)
Deze is dus niet ook nog eens naar onderen smaller gesneden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

o bedankt voor je foto!
Heb jij ze naar een hoek schuin gesneden?
Ik dacht om de taart naar een kant schuin te snijden...2 hoeken hoog en twee hoeken laag en dan om en om opelkaar leggen snapje...?
Heb jij nog gebruik gemaakt van een lange stok door alle taarten??

6

Je snijd als het ware 2/3 schuin. Je snijd dus eerst een rechte laag. Dan heb je een gedeelte kapsel over de 2/3de. Dat deel ga je schuin snijden. Maar niet te veel want anders word het te schuin en gaat het glijden. Stel je 2/3de deel is 6 cm. Dan snij je van hoek naar hoek. 2 cm onder de rand van de ene hoek naar 2 cm boven de rand andere hoek. Wat een uitleg. Hoop dat je het snapt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7 Laatst bewerkt door Pooh (16-08-2009 21:42)

Er zit geen lange stuk doorheen, gewoon houten stokjes (maisprikkers). Ik weet niet meer hoe ik hem heb doorgezaagd eigenlijk :/
Het lijkt me wel dat ik van hoek naar hoek heb gesneden, of ik heb gevarieerd met terugleggen dat kan ook. Ik heb ze ipv kapsels recht en scheef gesneden, de kapsels scheef gezet en de taartzaag gebruikt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

jolanda71 schreef:

Je snijd als het ware 2/3 schuin. Je snijd dus eerst een rechte laag. Dan heb je een gedeelte kapsel over de 2/3de. Dat deel ga je schuin snijden. Maar niet te veel want anders word het te schuin en gaat het glijden. Stel je 2/3de deel is 6 cm. Dan snij je van hoek naar hoek. 2 cm onder de rand van de ene hoek naar 2 cm boven de rand andere hoek. Wat een uitleg. Hoop dat je het snapt.

je snijd dan eigenlijk dan diagonaal schuin door...?

9

Pooh schreef:

Er zit geen lange stuk doorheen, gewoon houten stokjes (maisprikkers). Ik weet niet meer hoe ik hem heb doorgezaagd eigenlijk :/
Het lijkt me wel dat ik van hoek naar hoek heb gesneden, of ik heb gevarieerd met terugleggen dat kan ook. Ik heb ze ipv kapsels recht en scheef gesneden, de kapsels scheef gezet en de taartzaag gebruikt.

Hoe heb je de taart schuin gelegd?
Ik dacht zelf de taartzaag schuin te maken en dan door snijden...?

10

Als je de taartzaag schuin zet, dan heb je te weinig verschil... ik heb dat al wel eens uitgeprobeerd! Bij hele grote taarten gaat het nog, maar bij kleintjes onvoldoende effect.
Maar het schuin leggen van de taart vind ik wel een leuk idee, als je het kapsel op een plankje zet en onder dat plankje aan 1 kant iets legt dan moet dat wel lukken denk ik, vind het de moeite van het proberen waard.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Tom Poes schreef:

vind het de moeite van het proberen waard.

dat vind ik ook

12

Esterke schreef:
jolanda71 schreef:

je snijd dan eigenlijk dan diagonaal schuin door...?

Ja klopt.

En die twee delen leg je dus verkeerd op elkaar.

Ik snijd overigens met een broodmes. Kan niet overweg met taartzaag.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

merci voor het advies!!

14

Ik heb dat boek via picasa.....

Wat is overigens het verschil tussen wonky en topsy turvy?

Groetjes Marlies

15

volgens mij is het ip hetzelfde, alleen noemt lindy smith haar taarten wonky, daar komt het vandaan dacht ik, en die lopen meer taps toe naar de onderkant. dus ip 1pot nat, maar toevallig omdat het lindy het zo doet en noemt

zie topsy turvy hierbovrn van pooh

en hier een wonky
http://www.lindyscakes.co.uk/Madeleines … ngCake.jpg

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs