1

Onderwerp: help vraag over een aardbeienvorm en een bakje framboosjes

ik heb een hart in de oven staan om een taart te maken die ik hier op het forum heb gezien namelijk een aardbei die van een hart vorm word gemaakt
kan iemand me het voorbeeld laten zien.....

en dan heb ik nog een vraag ik wil graag een vulling maken van frambozen die ik gister vers op de markt heb gekocht

maar hoe verwerk ik die nou ik lees wel van stukjes verse framboos er door heen maar hoe en wat precies....

iemand die me helpen kan ik dacht wel aan een botercreme met daar door heen champagne excance erdoorheen en daar die framboosjes bij

het is om uit te proberen vor een bruidstaart volgende maand en geloof me mijn man vind die uitprobeersels echt niet erg hhihih
heel erg bedankt voor het mee denken
groetjes riet

2

Re: help vraag over een aardbeienvorm en een bakje framboosjes

ik ben aan het rommelen met aardbei... Ik doe ze door de jam heen en een losse laag patisseriecreme en afsmeren met botercreme. Als je ze er los oplegt/tussenlegt gaan ze denk ik lekken en wordt het waterig. Je kunt ze ook in je creme leggen, dan blijft het 1 geheel!
succes!

groetjes,
Marije

3 Laatst bewerkt door rietdhg (16-08-2009 12:53)

haai marije met aardbeien ben ik meer gewend die doe ik altijd binnnen een dijkje botercreme of stukje/plakjes op de gele banketbakkers room door jam doe ik ze nooit heen eigenlijk het komt denk ik omdat ik nog nooit met frambozen gewerkt heb  dank je voor je reactie

4

Hoi Riet,

Ik heb zelf wel een aardbei gemaakt van een bolletje:
http://94.100.114.156/672350001-672400000/672367201-672367300/672367256_5_UegB.jpeg
De andere ken ik wel, maar kan ik ook niet terug vinden...

Succes!

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

5

o deze is ook leuk ik vroeg me inderdaad af waar ik die gele puntje mee ging maken met icing of met kleine stukje fondant dank je voor het voorbeeld

6

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4GTWFY7-G.jpg
Zo

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

o ja deze ook leuk in het klein leuk voorbeeld ik dacht dat ik iemand met een avatar heb gezien met een grote aardbei
nu nog de tip voor mijn framboosjes
thankss

8

Een deel van de frambozen pureren en samen met kwark, slagroom, basterdsuiker en gelatine een bavarois van maken. Dan nog wat hele frambozen er doorheen mengen. Ik gebruik het recept van limoenbavarois. De limoensap vervang ik door de frambozenpuree.

Groetjes, Elly

9

dames bedankt vooor alle tips uiteindelijk heb ik een botercreme mix gemaakt en daar champagne flavour doorheen gedaan en vervolgens een bakje framboosjes laagste stand mixer erdoor heen gedaan nou nou nou wat een heerlijke smaak geweldig echt zoooooooooooo voor een bruidstaart heerlijk de recenties van mijn proevers waren ook heel goed hahaha ze vonden het maar gek dat ik dat niet vaker maakte en dan alleen voor een bruidstaart belachelijk vonden ze het de boeven wilde het gewoon vaker proefen