1

Onderwerp: spoed vraagje

ik heb een biscuit gebakken van mijn bijna laatste mix. nu blijkt de pen schoon te zijn met het uit de oven halen (heb op meerdere plaatsen geprikt zowel recht naar beneden als schuin en bleef schoon) maar nu hij bijna afgekoeld is en ik hem wilde verleggen, bleek hij toch niet gaar te zijn. nat en klef bah... kan ik hem nu weer terug in de oven doen en beetje nabakken of? moet ik een nieuw bescuit maken, heb geen mix genoeg voor nieuwe, winkels zijn morgenvroeg dicht en het is voor een bruidstaartje voor morgenavond.. gatverdakkie.

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

2

Re: spoed vraagje

Nabakken lijkt mij geen optie. Misschien is 't beter om 'n kapseltje te bakken met een van de recepten die op de site vermeld staan?

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

3

ik ben nog niet zolang in dit wereldje bekend en zit met een (stomme) nieuwe hete lucht oven, dat is al wennen op zich maar goed. het recept is voor een kleine vorm en ik moet voor een 28 cm vorm.. weet dan iemand de hoeveelheden voor het basisbiscuit recept?
gatsie, wat baal ik hier van

Groetjes Cindy

4

kijk even bij de recepten of er bij staat hoe je een biscuit maakt met zelfrijzend bakmeel, eieren e.d.
bij de tabellen vind je de hoeveelheid voor je bakblik.
succes.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

5

kan aan mij liggen maar ik kom er niet uit hoeveel bloem ed ik nodig heb voor een 28cm blik rond. heb alles wel in huis maar hoeveel gebruik ik van elk voor het basis biscuit.

heb wel mijn lesje geleerd inmiddels moet grotere zakken mix in huis halen voor ik ergens aan ga beginnen

Groetjes Cindy

6

Op deze site staat een goed recept : http://www.tartacadabra.nl/nl_main.html Ik zou idd ook even de verhoudingen omrekenen naar je 28-cm vorm.

Ik voel me een beetje kiezel...

7

Je moet dat recept maal 1,3 doen voor de juiste verhoudingen...

Ik voel me een beetje kiezel...

8

dank je wel hier red ik me eerst wel mee

Groetjes Cindy